پنج ستاره ای که رئال مادرید بعد از جام جهانی صید کرد

پنج ستاره ای که رئال مادرید بعد از جام جهانی صید کرد

سایت رسمی فوتبالی - جام جهانی رقابتی است که بهترین بازیکنان جهان کنار هم جمع میشوند تا بجنگند و بهترین بودن خود را ثابت کنند. جام جهانی رقابتی است که ستاره ها در آن متولد می شوند. جام جهانی تنها رقابتی است که بازیکنان ناشناخته در آن تبدیل به ستاره می‌شوند، ستاره ها در آن تبدیل به اسطوره می‌شوند و اسطوره ها در آن تبدیل به خدا می شوند.

اینجا هم چنین رقابتی است که بیشتر پنالتی ها و موقعیت های ازدست رفته بازیکنان به خاطر می‌مانند تا گلهای نفس‌گیری که به ثمر رسانده اند یا از به ثمر رسیدن آن جلوگیری کرده‌اند. تبدیل شدن بازیکنان به ستاره های قابل فروش در دنیای فوتبال نیز بعد از عملکرد خوبشان در هر جام جهانی به وجود می آید.

رئال مادرید بهترین و درخشان ترین بازیکنان هر کشور را بعد از ۵ جهانی اخیر به خدمت گرفته است.

در این مطلب نگاهی به تاریخچه ۵ بازیکن برتری که بعد از جام جهانی به رئال مادرید پیوستند می اندازیم.

آیا امسال نیز شاهد پیوستن بازیکن برتری به این تیم خواهیم بود؟

۵. رابرت یارنی / کانونتری سیتی به رئال مادرید / ۱۹۹۸

رابرت یارنی

کرواسی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند و در برابر قهرمانی رقابت‌ها فرانسه شکست خورد. ستاره‌هایی مانند داوور شوکر، بوبان، رابرت پروسینچکی، ایگور استیماچ و رابرت یارنی همگی بازیکنان این تیم بودند که موفق شده بودند با تیم ملی یوگوسلاوی قهرمان جام جهانی زیر ۲۱ سال شوند.

یارم ای دفاع راست بود که توانایی بازی تهاجمی نیز داشت و چپ پا بود. او ۳۰ ساله بود و بازیکن تیم رئال بتیس بود.

یارنی دفاع مستحکمی بود که با سبک بازی کرواسی بسیار سازگار بود. این بازیکن در هر هفت بازی کرواسی به میدان رفت به این تیم کمک کرد که به تنها مدال برنز تاریخ خود در جام جهانی برسد. او همچنین تنها گل خود برای تیم ملی را در پیروزی ۳ - ۰ برابر آلمان با پای چپ به ثمر رساند. و با این گل توجه بسیاری از باشگاه‌های اروپایی را به خود جلب کرد.

یارنی در یکی از مهم ترین نقل و انتقالات دنیای فوتبال یک هفته پس از جام جهانی به رئال مادرید پیوست.

یارنی تنها یک فصل رئال مادرید باقی ماند و در ۲۷ بازی یک گل به ثمر رساند و در انتهای فصل به لاس پالماس پیوست. او ۸۱ بازی برای تیم ملی فوتبال کرواسی انجام داد و بعد از بازنشستگی به تیم ملی فوتسال رفت و پس از آن نیز مربی شد.

۲. رونالدو / اینترمیلان به رئال مادرید / ۲۰۰۲

رونالدو نازاریو

پیش از کریستیانو رونالدو یک رونالدوی دیگر نیز در فوتبال وجود داشت که مدافعان را با مهارت و سرعت خود سردرگم می‌کرد. رونالدو ۱۷ساله که در جام جهانی ۱۹۹۴ قهرمان شده بود، بازیکن طلایی در جام جهانی ۱۹۹۸ و برنده دو عنوان بازیکن سال بعد از دو مصدومیت طولانی مدت از زانو در اینترمیلان به جام جهانی ۲۰۰۲ آمد.

رونالدو تمامی تردیدها درباره آمادگی خود را با گلی که در دقیقه ۵۰ بازی برابر ترکیه به ثمر رساند از بین برد. او در شش بازی بعدی نیز گلزنی کرد تا جام جهانی را با ۸ گل به پایان برد و جایزه کفش طلا را از آن خود کرد.

این عملکرد درخشان باعث شد تا این بازیکن ۲۵ ساله به رئال مادرید برود. رونالدو دولت ۵ فصل حضور خود در رئال مادرید در ۱۷۷ بازی به میدان رفت و ۱۰۴ گل به ثمر رساند. رونالدو در تیم ملی برزیل در ۹۸ بازی ۵۵ گل به ثمر رساند.

۳. فابیو کاناوارو / یوونتوس به رئال مادرید / ۲۰۰۶

فابیو کاناوارو

دفاع تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ یکی از بهترین دفاع های تاریخ جام جهانی بود. زامبروتا و فابیو گروسو یکی از بهترین زوج های این پست در دنیا بودند و نستا و کاناوارو نیز در دفاع وسط بودند.

کاناوارو با قد ۵.۹ اینچ در دفاع روی زمین و در نبردهای هوایی بسیار بی نظیر بود و به نظر نمی‌رسید که او بتواند یکی از بهترین دفاع وسط های جام جهانی بشود.

دفاع ایتالیا در این جام جهانی تنها دو گل دریافت کرد که یکی از این گل ها گل به خودی بود و توانست رکورد فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ را بشکند. عملکرد درخشان او در خط دفاعی ایتالیا باعث شد که بتواند نقد دیوار برلین را از آن خود کند.

شادی پس از فتح جام جهانی چندان برای بازیکنان یوونتوس ای تیم ملی ایتالیا طول نکشید و آنها به دلیل دست داشتن در رسوایی سری آ به سری بی رفتند.

فابیو کاناوارو می‌توانست در این باشگاه در سری بی بماند یا به تیم دیگری برود و او بعد از پیوستن کاپلو به رئال مادرید راه راحت تر را انتخاب کرد و به این تیم رفت. او در این تیم پیراهن شماره ۵ که پیش از آن متعلق به زیدان بود را بر تن کرد.

کاناوارو در ۱۰۶ بازی برای رئال مادرید به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند و دو قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا را به دست آورد.

۲. مسوت اوزیل / وردربرمن به رئال مادرید / ۲۰۱۰

تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ پر از جوانان با استعداد در کنار چند بازیکن با تجربه بود. با حذف میشاییل بالاک، یک بازیکن ۲۱ ساله به نام مسوت اوزیل در کنار باستین شواین اشتایگر بار خط هافبک تیم ملی آلمان را بر دوش کشید.

از ابتدای رقابت‌ها کیفیت این بازیکن مشخص بود. کیفیت و خلاقیت اوزیل به سبک بازی تیم ملی آلمان شکل می‌داد و او موتور محرک و کاتالیزور تمامی برنامه‌های هجومی این تیم بود.

در هر بازی که آلمان نیاز به ضد حمله داشت اوزیل توپ را به مهاجمان می‌رساند و هرگز در حملات تسلیم نمی‌شد. این ویژگی‌ای بود که دیگر تیم‌ها در این رقابت نداشتند و باعث شد که این بازیکن ۲۱ ساله کاندیدای توپ طلا شود.

تیم ملی آلمان در این رقابت‌ها سوم شد و اوزیل بیشترین تعداد پاس گل را در این مسابقات ارسال کرد و پس از آن با قراردادی به ارزش ۱۶.۶ میلیون یورو از وردربرمن به رئال مادرید پیوست.

۱. خامس رودریگز / موناکو به رئال مادرید / ۲۰۱۴

خامس رودریگز

کلمبیا موفق شد با درخشش رادامائل فالکائو بعد از جام جهانی ۱۹۹۸ برای اولین بار در برزیل ۲۰۱۴ حاضر شود.

اما فالکائو به دلیل مصدومیت زانو که او را به مدت ۶ ماه از مسابقات دور نگه می داشت نتوانست به برزیل برود. با دوری بازیکن اصلی این تیم از رقابت‌ها، کلمبیا به دنبال بازیکنی می‌گشت که بتواند این تیم را در جام جهانی رهبری کند. 

هافبک تهاجمی ۲۳ ساله موناکو توانست در ۵ بازی این تیم ۶ گل به ثمر برساند و برای اولین بار در تاریخ کلمبیا را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ببرد. او علاوه بر کسب کفش طلا در رده بندی توپ طلا نیز به مقام سوم دست یافت. 

رئال مادرید که به دنبال یک بازیکن کهکشانی دیگر بود موفق شد خامس را با قراردادی ۶ ساله به مبلغ ۷۱ میلیون یورو از موناکو به خدمت بگیرد.