سه بازیکنی که باعث حذف اسپانیا شدند

سه بازیکنی که باعث حذف اسپانیا شدند

سایت رسمی فوتبالی - اسپانیا، قهرمان جام جهانی 2010، در مرحله یک هشتم جام جهانی 2018 روسیه حذف شد. هرچند آنها بازی ضعیفی از خود نشان ندادند اما نتوانستند نفوذهای خوبی داشته باشند و موقعیت گلزنی برای خود ایجاد کنند.

آنها در مرحله گروهی بازی اول برابر پرتغال را به تساوی 3 – 3 رسیدند، بازی برابر ایران را با حساب 1 – 0 پیروز شدند و در برابر مراکش نیز با نتیجه 2 – 2 متوقف شدند و با این نتایج نتوانستند به جمع 16 تیم برتر جام صعود کنند.

روسیه در ضربات پنالتی با نتیجه 4 – 3 پیروز شد و این تیم را حذف کرد. هرچند نمی توان هیچ یک از بازیکنان را برای این اتفاق مقصر دانست اما آنها اشتباهات حیاتی در طول جام جهانی انجام دادند و به عنوان یک تیم شکست خوردند.

فوتبال تیکی تاکا که در جام جهانی 2010 به تیم آنها آمد دلیل نمایش ضعیف و سقوط آنها در روسیه بود. 

به خصوص در برابر روسیه آنها بارها و بارها توپ را در عرض و طول پاس می دادند اما نتوانستند راهی به دیوار دفاعی مستحکم روسیه پیدا کنند.

در این یادداشت به بررسی سه بازیکنی که باعث تضعیف اسپانیا در این رقابت ها شدند، می پردازیم.

3. کوکه

ستاره اتلتیکو مادرید شگفتی ترکیب اصلی اسپانیا در دیدار اول مرحله گروهی در برابر پرتغال بود. او در کنار سرجیو بوسکتس در قلب خط  هافبک اسپانیا بازی می کرد اما در بیشتر مسابقه بی تاثیر بود. هرچند توانست ثبات را به خط میانی بیاورد اما پاس هایش برای دیه گو کاستا و سایر بازیکنان در جریان بازی بسیار ضعیف بود.

کوکه در بازی های بعدی نیمکت نشین شد اما در مرحله یک هشتم بار دیگر در ترکیب اولیه قرار گرفت. هرچند او از نظر دفاعی بسیار مستحکم است اما نمی تواند پاس های قوی و با قدرت نفوذ ارسال کند.

پاس های او در محوطه جریمه بی دقت بود و این کار را برای مدافعان روسیه آسان می کرد. او همچنین در ضربان پنالتی نیز نمایش ضعیفی داشت و دروازه بان روسیه به راحتی توانست ضربه او را مهار کند. او با وجود استانداردهای بالای خود رقابت ضعیفی را پشت سر گذاشت.

2. داوید سیلوا

داوید سیلوا در طول این سالها بازیکن مطمئنی برای اسپانیا و منچسترسیتی بوده است. او نقشی حیاتی در قهرمانی منچسترسیتی در فصل گذشته لیگ برتر ایفا کرد و بازیکنی کلیدی در رقابت های انتخابی جام جهانی برای اسپانیا بود.

با این حال او در جام جهانی 2018 در دوران اوج خود نبود. او تمام بازی ها را در ترکیب اصلی حضور داشت و نتوانست حتی یک گل زده یا یک پاس گل ارسال کند. هرچند او در بازی برابر ایران و پرتغال نمایش خوبی داشت اما در طول رقابت ها تاثیر چندانی نداشت.

داوید سیلوا در برابر روسیه سرعت لازم را داشت و به آسانی مالکیت توپ را از دست می داد. او با ارسال پاس راحت بود اما به سختی می توانست تاثیری در جریان مسابقه داشته باشد. او نتوانست هیچ موقعیتی برای هم تیمی هایش خلق کند و در نیمه دوم با اینیستا تعویض شد.

1 . داوید دخیا

داوید دخیا جام جهانی پشت سر گذاشت که باید تمام ابعاد آن را فراموش کند. پیش از آغاز جام جهانی روسیه او بهترین دروازه بان دنیا تلقی می شد اما بعد از عملکرد فاجعه بارش در جام جهانی این اتفاق نخواهد افتاد.

اواین رقابت ها را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد و به کریستیانو رونالدو اجازه داد تا بارها دروازه اش را باز کند. آمار او در این رقابت ها چیزی نزدیک به فاجعه بود. از هفت شوتی که به سمت دروازه او شد تنها یک ضربه را مهار کرد و 6تای بقیه تبدیل به گل شد.

او همچنین در مرحله یک هشتم نتوانست حتی یک پنالتی تیم روسیه را مهار کند. این بازیکن 27 ساله انتقادات زیادی را متحمل شد. هرچند دخیا به تنهایی نمی تواند عامل حذف اسپانیا از جام جهانی باشد اما یک دخیای بهتر می توانست قطعا کمک بسیاری به مشکلات این تیم کند.