معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ اسپانیا

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا در گروه دوم با تیم های پرتغال، مراکش و ایران همگروه بوده و بخت اول صعود از این گروه قلمداد می شود.
 

اسپانیا چگونه راهی جام جهانی شد؟

اسپانیا به عنوان صدرنشین گروه خود و با 9 پیروزی و تنها یک تساوی و به ثمر رساندن 36 گل و دریافت تنها 3 گل، مقتدرانه راهی جام جهانی شد. لوپتگی همچنین در این مسابقات از ترکیبی از بازیکنان جدید، از جمله مارکو آسنسیو از رئال مادرید و سائول نیگز از اتلتیکو مادرید به اضافه هسته ای که از تیم پیشین ویسنته دلبوسکه به ارث برده بود استفاده کرد. بهترین عملکرد آنها مربوط به دیدار ماه سپتامبر قبل بود که با دبل ایسکو، 0-3 ایتالیا را در برنابئو مغلوب کردند.

بزرگترین نقطه قوت

نقطه قوت اصلی اسپانیا در بین سالهای 2008 تا 2012 که بر فوتبال جهان سلطه داشتند سبک مبتنی بر مالکیت توپ آنها بود که پیش از این رخ نداده بود و لوپتگی نیز با تطبیق یافتن با این سبک کاری کرده که لاروخا هنگام از دست دادن توپ به سرعت برای بازپس گیری آن تلاش می کنند اما درصد موفقیت آنها در روسیه بسته به آن است که آیا اسپانیا دوباره قادر به تکرار سبک مالکیت بر توپ و رقبا خواهد بود یا خیر.

هافبک های کارآمدی مانند سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا و داوید سیلوا یک بار دیگر کلید این رویکرد بوده و تجربیات آنها ( چه مثبت و چه منفی) در مسابقات قبلی نیز در روسیه بسیار مفید خواهد بود.

بزرگترین نقطه ضعف

بزرگ ترین مشکل لاروخا در دوره های اخیر که باعث عدم نتیجه گرفتن آنها شده، عدم توانایی در تبدیل کردن تسلط بر بازی به زدن گل است. احتمالا در روسیه تیم لوپتگی در تمام بازی ها توپ را بیشتر از حریف در اختیار خواهد داشت اما شاید این روند به گلزنی منتج نشود.

کمبود مداوم یک مهاجم مورد اطمینان برای انتخاب اول، بزرگترین مسئله پیش رو اسپانیا در روسیه است. دیگو کاستا، رودریگو مورنو و ایگو آسپا همه می توانند در ترکیب قرار گیرند اما هیچکدام شایستگی حضور در ترکیب اصلی یک تیم مدعی را دارا نیستند. پیش از آسنسیو در پست مهاجم 9 کاذب به میدان رفته و ممکن است این اتفاق در خلال جام جهانی نیز تکرار شود.

ستاره تیم ملی اسپانیا

آندرس اینیستای 34 سال همچنان رهبر لاروخاست و به عنوان جانشین ژاوی، کارگردان اصلی تیم محسوب می شود. زننده گل قهرمانی اسپانیا در جام 2010، در دیدار برابر سویا با لباس بارسا در فینال کوپا دل ری همچنان توانایی خود در کنترل سبک و سرعت بازی را نشان داد. روسیه بی شک آخرین تورنمنت بزرگ اینیستا خواهد بود و اگرچه او شاید در تمامی دقایق بازی نکند، اما داخل و خارج مستطیل سبز تاثیر مهمی خواهد داشت.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

برتری 0-3 برابر ایتالیا هواداران لاروخا را قانع کرده که آنها بازگشته و از شانس زیادی برای تکرار افتخارات گذشته برخوردارند. لوپتگی بازیکنان بزرگ و بااستعدادی در حد تیم های بزرگ در اختیار داشته و اگر آنها در اوج باشند می توانند نمایشی بهتر از پرتغال و رونالدو در مرحله گروهی و احتمالا آرژانتین در یک چهارم و آلمان در نیمه نهایی داشته باشند. به نظر می رسد لاروخا این آمادگی را داراست که پایان عرصه ملی راموس، پیکه، اینیستا و چند ستاره دیگر را با مدال قهرمانی رقم بزند.

تیم ملی اسپانیا در یک نگاه:

کاپیتان: سرخیو راموس

سرمربی: خولن لوپتگی

لقب: لاروخا

رتبه در رنگینگ فیفا: 8

فهرست نهایی تیم ملی اسپانیا:

دروازه بان ها: دخیا، په په رینا، کپا آریسابالاگا

مدافعان: راموس، ناچو هرناندس، کارواخال، پیکه، اودریوسولا، آلبا ، آسپلیکوئتا، ناچو مونرئال

هافبک ها: ایسکو، داوید سیلوا، بوسکتس(بارسا)، اینیستا، لوکاس واسکز، کوکه، تیاگو آلکانتارا، آسنسیو، سائول

مهاجمان: دیگو کاستا، رودریگو، آسپاس