فاکس‌اسپورت: دو ایرانی در تیم بهترین آسیایی‌های جام جهانی

فاکس‌اسپورت: دو ایرانی در تیم بهترین آسیایی‌های جام جهانی

سایت رسمی فوتبالی – فاکس اسپورت آسیا تیم بهترین آسیایی های جام جهانی را معرفی کرد. رامین رضائیان و مرتضی پورعلی گنجی از ایران در این تیم حضور دارند. از طرفی بیرانوند و امید ابراهیمی نیز در تیم نیمکت نشین ها قرار گرفته اند.

به گزارش فوتبالی، بعد از حذف تمامی تیم های آسیایی از جام جهانی 2018، گابریل تن، مفصر آسیایی سایت فاکس اسپرت بازیکنان برتر این تیم ها در روسیه را انتخاب کرده است.

در آخر ژاپن نتوانست یک شب درام را رقم بزند و با نتیجه ناراحت کننده 3 – 2 بازی مرحله یک هشتم را به بلژیک واگذار کرد تا حضور آسیایی ها در جام جهانی 2018 به پایان برسد.

سامورایی های آبی بدون شک تمام تلاش خود را مانند ایران، کره جنوبی و عربستان سعودی انجام دادند و طعم پیروزی را نیز چشیدند. کره ای ها موفق شدند با حساب 2 – 0 قهرمان جام جهانی 2014 را شکست بدهند. 

لحظات ناامید کننده ای هم وجود داشت اما جدای از همه اینا، بازیکنان زیادی از این قاره توانستند توانایی خود را در بالاترین سطح فوتبال دنیا به اثبات برسانند.در اینجا ترکیب برتر آسیایی را با مربی و تعویض های در روسیه 2018 بررسی می کنیم.

دروازه بان: چو هیون وو – کره جنوبی

انتخاب یک دروازه بان آسیایی در روسیه بسیار سخت بود.

امادر حالی که علیرضا بیرانوند، دروازه بان ایران، موفق شد پنالتی رونالدو را مهار کند، این چو هیوون بود که توانست حضور قدرتمند و مستحکم در هر سه بازی در دروازه تیم خود داشته باشد.

بازیکن تیم دائگو آغاز قدرتمندی در برابر سوئد داشت و در شکست 2 – 1برابر مکزیک نیز اشتباه خاصی مرتکب نشد اما عملکرد بی نظیری در دیدار برابر آلمان داشت و یکی از دلایل اصلی پیروزی 2 – 0 این تیم بود.

دفاع راست: رامین رضاییان ( ایران )

با وجود راه سخت صعود به مرحله یک هشتم و با حضور اسپانیا وپرتغال، دو تیم بزرگ اروپایی، و همچنین مراکش در گروه بی، تیم ملی بدون شک به دنبال چالش کشیدن این تیم ها بود.

این موضوع با کمک بازیکنانی چون رامین رضاییان که هرگز ترسی از قرار گرفتن در برابر حریفان معروف نداشت، پیش رفت.

این دفاع راست بسیار مستحکم بود و در حمله نیز تاثیرگذار بود و همین باعث شد تا به یکی از بهترین بازیکنان ایران تبدیل شود.

دفاع وسط: مرتضی پورعلی گنجی ( ایران )

او در حال حاضر در السد قطر بازی می کند اما اگر اروپا بخواهد بازیکنی از ایران به خدمت بگیرد طولانی نخواهد کشید که پورعلی گنجی به این قاره برود.

پورعلی گنجی همیشه در نبردهای تن به تن پیروز بود و با اینکه دفاع وسط خیلی قد بلندی نیست اما در نبردهای هوایی نیز عالی بود. 

نقطه قوت او توانایی بازی خوانی و اعتماد به نفسش بود که عامل کلیدی برای دفاع با برنامه و منظم ایران به حساب می آمد.

دفاع وسط: گن شوجی ( ژاپن )

نکته مهم این است که این بازیکن تنها 25 سال دارد و هنوز در تیم کشور خود، کاشیما آنتلرز، بازی می کند.

او به عنوان هم بازی مایا یوشیدا انتخاب شد و تحت تاثیر شرایط قرار نگرفت و توانست با آرامش در برابر بازیکنانی چون رادامل فالکائو و امبایه نیانگ بازی کند.

یوشیدا نیز عملکرد خوبی داشت اما طوری که شوجی توانست روملو لوکاکو را کنترل کند شایسته توجه بیشتری بود. به نظر می رسد که این مدافع آینده روشنی پیش رو داشته باشد.

دفاع چپ: یوتو ناگاتومو ( ژاپن )

اگر هر شکی درباره حضور یوتو ناگاتومو در ترکیب اولیه ژاپن وجود داشت، بعد از اولین نمایش او در این رقابت ها از بین رفت.

با وجود رویارویی با حریفانی که گاهی نزدیک به نصف سن او را داشتند، این بازیکن گالاتاسرای هرگز در سرعت از آنها عقب نماند.

و وقتی به جلو میرفت یکی از بهترین بازی های خود را با هم بازی خطرناکش، تاکاشی اینوی، به نمایش می گذاشت.

هافبک میانی: عبدالله عطیف ( عربستان سعودی )

بازیکنان زیادی از عربستان سعودی نتوانستند در روسیه نمایش خوبی داشته باشند اما عبدالله عطیف اینطور نبود. حتی در بازی اول و شکست 5 – 0 برابر روسیه نیز این بازیکن الهلال به حریف اجازه تصاحب توپ نداد و توانایی خود در کنترل و حرکت با توپ را نیز نشان داد اما چندان حضوری در خط حمله نداشت.

با اینکه او بیشتر دوران فوتبال خود را به عنوان هافبک دفاعی گذرانده اما پاس او به سالم الدوساری باعث شد تا گل پیروزی بخش این تیم در دقیقه 95 برابر مصر به ثمر برسد و سرانجام توانست در این جام جهانی تاثیرگذار باشد.

هافبک میانی: ماکوتو هاسبه ( ژاپن )

با وجود شکست ناراحت کننده ژاپن در برابر بلژیک در مرحله یک هشتم، بازیکنان زیادی در این تیم درخشیدند. 

با وجود اینکه شاید نام او در بین نام های بزرگی چون کیسوکه هوندا یا شینچی کاگاوا به گوش نخورد اما جدایی ماکوتو هاسبه از تیم ملی می تواند فقدان بزرگی برای تیم ملی ژاپن باشد.

او به عنوان کاپیتان ژاپن در هشت سال اخیر، هاسبه تیم خود را به خوبی رهبری کرده و مغز فعال این تیم بوده است. او در زمان لازم به خط دفاع می رود  اما معمولا آغاز کننده حمله های این تیم در صورت مالکیت توپ است.

وینگر راست:  متیو لکی ( استرالیا )

استرالیا نیز مانند عربستان سعودی تیم به یاد ماندنی نداشت اما مانند عطیف، متیو لکی نیز یکی از بازیکنانی بود که با سر بالا به خانه بازگشت.

بازیکن هرتا برلین موقعیت های بسیاری ساخت که تنها نیازمند یک ضربه پایانی بودند. به نظر می رسد که این بازیکن با دوندگی زیاد و قدرت خلق موقعیت بتواند راه نجاتی برای این تیم باشد.

لکی در 27 سالگی تبدیل به یک رهبر کامل مانند تیم کیهیل و مال جدیناک شده که در آخر عمر ورزش ملی خود هستند.

هافبک تهاجمی: سون هیونگ مین ( کره جنوبی )

با توجه به عملکرد خوب در تاتنهام، انتظار می رفت که سون هیونگ مین درخشش زیادی در جام جهانی 2018 روسیه داشته باشد.

حتی با وجود عملکرد نه چندان خوب کره جنوبی در این رقابت ها، سون نشان داد که چرا یکی از بهترین بازیکن هاست. او گاهی به تنهایی تیم را به پیش می برد و توانست با زدن گل دوم به آلمان پاداش زحمات خود را بگیرد.

گل اول او در باخت 2 – 1 برابر مکزیک، یکی از بهترین گل های این مسابقات بود اما برای تاثیرگذاری روی هم بازی هایش بود و شاید پیروزی برابر یک حریف مطرح دیگر می توانست درخشش او را بیشتر کند.

وینگر چپ: تاکاشی اینوی ( ژاپن )

تصمیم رئال بتیس برای انتشار ویدئو و اعلام امضای قرارداد با تاکاشی اینوی با حضور نماد محبوب ژاپنی ها کنجکاو کننده بود اما عجله آنها برای به خدمت گرفتن این بازیکن از ایبار پیش از آغاز جام جهانی چندان عجیب نبود.

اینوی یکی از بهترین بازیکن تیم ملی ژاپن بود و دو گل برابر سنگال و بلژیک نیز به ثمر رساند.

بازیکن سابق بوخوم و آینتراخت فرانکفورت شاید تازه 30 ساله شده باشد اما با وجود تنها 31 بازی در تیم ملی همچنان می تواند به حضور در تیم ملی ادامه دهد. خصوصا در جام ملت های آسیا 2019 که بسیار نزدیک است.

مهاجم: یویا اوساکو ( ژاپن )

مانند پست دروازه بان، انتخاب مهاجم برای این ترکیب نیز بسیار سخت بود و سردار آزمون، مهاجم ایران، نیز شایستگی حضور در این ترکیب را داشت هرچند در آخر اوساکو انتخاب شد.

او زننده گل پیروزی بخش ژاپن در پیروزی 2 – 1 برابر کلمبیا بود و در نقش خود به عنوان مهاجم نوک بسیار تاثیرگذار بود.

شاید او تنها 70 کیلوگرم وزن داشته باشد اما در رقابت با ویسنت کمپانی از بلژیک نشان داد که بازیکن قدرتمندی است و می تواند توپ ها را به دست بیاورد و کلید بازی ژاپن بازی با سر بالا و شروع حمله از نیمه زمین خودی بود. 

سرمربی: آکیرا نیشینو ( ژاپن )

چطور ممکن  است کسی تنها 70 روز پیش از جام جهانی هدایت یک تیم را به عده بگیرد و آنها را به مرحله یک هشتم برساند؟ خب پاسخ این سوال نحوه عملکرد آکیرا نیشینو است. 

ژاپن انتقادات زیادی را به دلیل نحوه بازی خود در شکست 1 – 0 برابر لهستان تحمل کرد. بازی ای که آنها تنها به دلیل دریافت کارت زرد کمتر بالاتر از سنگال به مرحله بعد صعود کردند.

ژاپن تیم خوبی داشت که می توانست برنامه های بازی را به نحو احسن اجرا کند و هرگز از حمله کردن به هیچ حریفی هراس نداشت و برای باخت در دقیقه 94 برابر بلژیک نیز شایسته تقدیر است.

تعویض ها: علیرضا بیرانوند ( ایران )، ترنت سینسبری ( استرالیا )، یاسر الشحرانی ( عربستان سعودی )، امید ابراهیمی ( ایران )، سالم الدوساری ( عربستان سعودی )، لی جائه سونگ ( کره جنوبی )، سردار آزمون ( ایران )