پخش قسمت جدید مستند دوپینگ برزیل قبل از بازی مقابل مکزیک

پخش قسمت جدید مستند دوپینگ برزیل قبل از بازی مقابل مکزیک

سایت رسمی فوتبالی - قسمت جدیدی از مستند شرکت آلمانی ای آر دی درباره دوپینگ در فوتبال برزیل یک روز پیش از دیدار این تیم با مکزیک در مرحله یک هشتم جام جهانی منتشر می شود.

به گزارش فوتبالی، هایو اسپلت، خبرنگار آلمانی، که برای ای آر دی کار می کند از حساب رسمی توییتر خود استفاده کرد تا از این قسمت با عنوان " فرهنگ گسترده تقلب در کشوری با بیشترین موارد دوپینگ فوتبالی در سراسر جهان " یاد کند.

در سال 2017، اسپلت یک تحقیق دیگر درباره دوپینگ در بین بازیکنان فوتبال در برزیل در مجموعه " راز دوپینگ " انجام داده بود. به گفته اسپلت، دکتر برزیلی خولیو آلوز مواد ممنوعه به ورزشکاران این کشور می داد.

از آغاز سال 2014، ای آر دی یک مجموعه از مستندهایی درباره دوپینگ ورزشکاران دو و میدانی روسیه را نیز منتشر کرد.بعد از انتشار اولین قسمت این مستند، مدیر آژانس جهانی ضد دوپینگ، ریچارد پوند، مسئول بررسی این موضوع شد.این آژانس بعدها خبر داد که بیشتر ادعاهای ای آر دی تایید شده و به فدراسیون های ورزشی بین المللی پیشنهاد داد که تا اطلاع ثانوی از حضور تمامی ورزشکاران روس در رقابت ها جلوگیری کنند.

دیدار بین قهرمان پنج دوره جام جهانی، برزیل، و مکزیک روز سه شنبه در ورزشگاه سامارا آرنا برگزار خواهد شد.جام جهانی 2018 از تاریخ 25 خرداد در روسیه آغاز شده و تا 24 تیر در 11 شهر این کشور ادامه دارد.