رژیم غذایی مرموز مکزیک در جام جهانی

رژیم غذایی مرموز مکزیک در جام جهانی

سایت رسمی فوتبالی - در حالی که تمام تیم های حاضر در جام جهانی تغذیه و رژیم خاصی را برای حضور پر قدرت در این رقابت ها رعایت می کنند، مکزیکی ها انگیزه بیشتری برای رعایت این موضوع دارند. آنها از خوردن گوشت های محلی که هورمون های رشد در خود دارد، خودداری می کنند.

به گزارش فوتبالی، این تیم دو تن غذا با خود به روسیه برده اما هیچکدام از گوشت ها از مکزیک آورده نشده اند. مکزیکی ها به تولید گوشت های با کلن بوترول شهرت دارند. عادت به استفاده از ماهیچه های حیوانات دارند اما این مواد از عملکرد خوب ورزشکاران جلوگیری می کند. 

آنها از وقتی برای بازی های جام جهانی به اروپا آمده اند گوشت را به منوی غذایی بازیکنان برگردانده اند. بیتریز بولوسا، متخصص تغذیه تیم ملی مکزیک می گوید: " بازیکنان درخواست ترتیلا و تاکو دارند چرا که این مواد از نظر روانی به آنها کمک می کند تا حس کنند که در خانه هستند. این متخصص پیش از این به تیم ملی زیر 17 سال مکزیک کمک کرده تا قهرمان جهان در سال 2011 شود و همچنین به تیم قهرمان المپیک 2012 نیز یاری رسانده است.

او می گوید: " ما مقدار زیادی غذا به همراه داریم و همچنین آشپزی با خود آوردیم تا غذاها را باب طبع بازیکنان طبخ کند. ما تورتیلا ذرت را طوری درست می کنیم که مزه آن بی نظیر است. "

تمامی اعضای تیم برنامه رژیمی متفاوتی دارند. بولوسا در این باره می گوید: " نه تنها بسته به شرایط بلکه با توجه به فیزیک و عملکرد هر بازیکن در تمرین و بازی به آنها رژیم متفاوتی دادیم. این رژیم برای کسی که 90 دقیقه در زمین بازی کرده و کسی که نیمکت نشین بوده یکسان نیست. ما تمامی متغیرها را محاسبه کرده ایم تا مطمئن شویم که هر بازیکن به چه چیزی احتیاج دارد. "

این برنامه بدون شک به مکزیک در اولین دیدار آنها در جام جهانی کمک کرد تا مدافع عنوان قهرمانی، آلمان، را شکست دهد. 

کلن بوترول توده عضلانی بدون چربی را برای عملکرد بهتر افزایش می دهد و چربی بدن را کم می کند. هرچند این ماده  از نظر کشاورزی در بسیاری از کشورها ممنوع است اما می توان آن را در گاو، گوسفند، مرغ و خوک استفاده کرد. آژانس جهانی ضد دوپینگ در گذشته، اخطارهای واضحی درباره مشکلات استفاده کشاورزی در سیستم تغذیه چین و مکزیک داده بود.

در 2011، تست دوپینگ پنج بازیکن از تیم مکزیک مثبت اعلام شد که نام دروازه بان فعلی مکزیک نیز در بین آنها بود. فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد که این تست به دلیل گوشت های مصرفی مثبت اعلام شده است. اخیرا بوکسور مکزیکی، کانلو آلوارز، نیز به دلیل استفاده از همین گوشت با جواب مثبت تست دوپینگ خود مواجه شد.

با دور شدن از مکزیک، بازیکنان اجازه مصرف گوشت را پیدا کردند. هنگامی که آنها برای انجام بازی دوستانه پیش از آغاز جام جهانی به دانمارک رسیدند، این اتفاق رخ داد. بولوسا گفت: " بازیکنان به صورت طبیعی گوشتخوار هستند و از اینکه می توانند دوباره گوشت مصرف کنند خوشحالند. در رژیم تغذیه نیز این موضوع مهم است. "

یکی از مواد ضروری برای رژیم آنها که سس تند است از مکزیک آمده است. بولوسا در این باره می گوید: " ما سس بادام زمینی- بسیار تندی درست می کنیم که خوشمزه است. این سس دو نوع بسیار تند و معمولی دارد. ما همچنین کنسروهای ذرت و لولیا داریم تا برای همه چیز آماده باشیم. "

با اینکه کادر پزشکی و تغذیه تیم همواره تمام رژیم و موارد غذایی بازیکنان را مد نظر دارد اما گاهی بازیکنان به تمام این دستورات عمل نمی کنند. پیش از ترک مکزیک، خبرهایی مبنی بر حضور بازیکنان در یک مهمانی به مناسبت تولد 30 سالگی خاویر هرناندز به گوش رسید.