انجمن ضدمهاجرت آلمان به دنبال اخراج اوزیل و گوندوگان

انجمن ضدمهاجرت آلمان به دنبال اخراج اوزیل و گوندوگان

سایت رسمی فوتبالی - انجمن های ضد مهاجرت آلمان روز سه شنبه خواستار اخراج مسوت اوزیل و ایلکای گوندوگان از تیم ملی اعزامی آلمان به جام جهانی روسیه به دلیل عکس های این دو بازیکن با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، شدند. 

به گزارش فوتبالی، این دوبازیکن ترکیه ای الاصل با انتشار عکس هایی از دیدار ماه گذشته خود با اردوغان  موجب عصبانیت تعدادی از هواداران و سیاستمداران شدند. بعد از این اتفاقات آنها با انتقادات بی سابقه ای از سوی رسانه ها و حتی فدراسیون فوتبال آلمان روبرو شدند که معتقد بودند اردوغان به اندازه کافی برای آلمان احترام قائل نیست.

مدافع عنوان قهرمانی، آلمان، روز یکشنبه در اولین دیدار خود در جام جهانی با نتیجه 1 – 0 مغلوب مکزیک شد. یواخیم لوو، سرمربی این تیم، به دلیل انتخاب اوزیل به جای مارکو رویس آماده و سرحال مورد انتقاد قرار گرفت.

یورن گوئنیگ، سخنگوی ورزشی این انجمن گفت: " روح تیمی با اوزیل و گوندوگان در تیم ملی آلمان هماهنگ نیست چرا که کسی که تنها با نیمی از قلبش بازی می کند، نمی تواند روحیه جنگندگی لازم را داشته باشد. یواخیم لوو باید هر دو این بازیکنان را به خانه بفرستد. بازیکنان ملی هستند که به کشور ما افتخار می کنند و اوزیل و گوندوگان باید جای خود را در تیم ملی به بازیکنانی بدهند که حس وطن پرستی شان به ترکیه بیشتر از آلمان نیست. "

گوندوگان همچنین در پیامی اردوغان را رییس جمهور من خوانده بود. شرایط بین اتحادیه اروپا و ترکیه در دو سال گذشته به دنبال شک و تردید دولت اردوغان به حامیان کودتای ارتشی شکست خورده در سال 2016 دچار تنش شد. 

سیاستمداران حزب رقیب به سرعت به گفته این ضد مهاجران واکنش نشان ندادند. سایر گروه های سیاسی نیز از کار با این حزب که برای اولین بار توانست در مجلس نماینده داشته باشد، سرباز می زنند.

لوتار ماتئوس، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان نیز به روزنامه بیلد گفته که اوزیل هیچ اشتیاقی در زمین از خود نشان نمی دهد: " گاهی وقتی اوزیل در زمین است، من حس میکنم که او احساس راحتی در لباس آلمان ندارد. او رها نیست و گاهی حتی نمی خواهد بازی کند.  "

لوو پیش از این رقابت ها هشدار داده بود که اوزیل و گوندوگان باید منتظر سوت ها و انتقادهای بیشتر به دلیل عکس های منتشر شده با اردوغان باشند.