زلاتان: تاکید می‌کنم، جام جهانی بدون من ارزش تماشا ندارد!

زلاتان: تاکید می‌کنم، جام جهانی بدون من ارزش تماشا ندارد!

سایت رسمی برنامه فوتبالی - زلاتان ابراهیموویچ از زندگی به عنوان یک بازیکن و یک چهره شناخته شده بزرگتر است. این بازیکن که برای اعتماد به نفس خاص و گل های بی رحمانه اش معروف است به تازگی قول داده که در جام جهانی 2018 روسیه حاضر باشد.

به گزارش وبسایت فوتبالی، او پیش از ثابت کرده که بر سر حرف های خود می ایستد. او در کشور میزبان حاضر خواهد بود و بازی ها را در کنار کمپین ترس از دست دادن ویزا از نزدیک دنبال خواهد کرد.

این بازیکن که در جام های جهانی 2002 و 2006 حاضر بوده در صحبتی با فیفا درباره شانس برنده شدن، تعدادی از ستاره ها و نمای تماشایی جام جهانی نظراتی ارائه داده است.

+ زلاتان حدس و گمان های بسیاری درباره حضور تو در جام جهانی وجود دارد. چرا قصد داری به روسیه بروی؟

واضح است که برای تیم ملی کشورم به میدان نخواهم رفت اما همانطور که چهار سال قبل گفتم و حالا دوباره تکرار میکنم: جام جهانی بدون من ارزش تماشا کردن ندارد! من واقعا به این باور دارم. اما حالا ممکن است که من حاضر باشم و از نزدیک از جام جهانی لذت ببرم. بنابراین با ویزا همکاری میکنم و از این موضوع خوشحالم. ما آنجا خواهیم بود و همه چیز را به عهده خواهیم گرفت.

+ از روسیه به عنوان کشور میزبان چه انتظاری داری؟

من فکر میکنم این فوق العاده خواهد بود. روسیه کشوری بزرگ با جمعیت زیاد است. تجربه یک جام جهانی در این کشور خوب است. فکر میکنم مثل تمام جام جهانی ها این دیدارها نیز فوق العاده خواهد بود. این بزرگترین مهمانی در دنیاست پس هر جا که باشد من فقط می خواهم آنجا باشم که از نزدیک یا از تلویزیون آن را دنبال کنم و لذت ببریم. من این لذت را از دست نخواهم داد.

+ چه احساسی درباره حضور در دیدار افتتاحیه که 24 خرداد در ورزشگاه لوژنیکی برگزار می شود، داری؟

برای رفتن با یاران ویزا به ورزشگاه و تماشای بازی ها، دیدن مردم و جو و دیدن دور و اطراف بسیار هیجان زده هستم. ویزا و من با هم این کار را انجام می دهیم و من در انتظار مهمانی بزرگ هستم. ما فعالیت های برنامه ریزی شده بسیاری داریم و من می آیم تا در این رقابت ها سهیم باشم.

+ تیم مورد علاقه تو برای قهرمانی در جام جهانی کدام تیم است؟

من تیم ویزا را انتخاب میکنم چرا که ما بیشتر از همه شایسته قهرمانی هستیم و بعد از آن سایر تیم هایی که امکان قهرمان شدن دارند را معرفی میکنم: فکر میکنم برزیل، اسپانیا، آلمان و قطعا سوئد. آرژانتین هم حتی اگر خودشان نخواهند که به عنوان مدعی نام برده شوند می تواند در بین گزینه ها باشد. ناراحت هستم که آمریکا در جام جهانی حضور ندارد چرا که آمریکا کشور جدید من است که در آن زندگی میکنم و از آنها هم حمایت خواهم کرد.

+ امیدهای سوئد چقدر به واقعیت نزدیک است؟

آنها کشورهای بزرگی را در راه رسیدن به جام جهانی از میان برداشتند، پس باید ببینیم. همه چیز هیجان انگیز و تازه است. شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی رخ خواهد داد. همه چیز در لحظه است. هرکس در لحظه بهترین باشد موفق می شود.

+ در هنگام تماشای بازی سوئد عصبی می شوی؟

نه نه، هرگز، نه نه. منظورم این است که هیجان زده هستم اما عصبی نیستم. بیشتر دوست دارم به زمین بروم و به پیروزی سوئد کمک کنم. این چیزی است که فکر میکنم.

+ ستاره جدید تاثیر گذاری وجود دارد؟

فکر میکنم به طور قطع پوگبا که همه از سرعت و توانایی اش باخبر هستند. امباپه، ستاره جدیدی است که هنوز فاصله زیاد تا جمع برترین ها دارد اما بدون شک می تواند به آنجا برسد. بازیکنانی زیادی هستند که برای این لحظه هیجان زده هستند و بدون شک ستارگانی نیز وجود دارند که کسی از آنها صحبت نمی کند اما می آیند تا بدرخشند.

+ درباره نام های بزرگ چه؟

به خاطر داشته باشید که این یک بازی فردی نیست، یک بازی تیمی است. من فکر میکنم نیمار بعد از رهایی از بند  مصدومیت اشتیاق زیادی برای یازی و بالا بردن تیمش دارد و آنها نیز به او کمک می کنند. من فکر میکنم با مسی همه چیز عادی است: او بهترین است و تیم از او پیروی می کند. رونالدو هم همینطور است. باید ببینم چه اتفاق رخ می دهد. فصل طولانی بوده است. باید دید چه کسی از نظر جسمی و روحی 100 درصد آماده است. این کارها بسیار دشوار است. مهم نیست که چقدر توانا هستی اگر سلامتی صد در صدی نداشته باشی.

+ می توانی خاطره ای از اولین جام جهانی خود به عنوان یک هوادار به ما بگویی؟

به خوبی به خاطر دارم که چه زمانی بود: جام جهانی 1994 در آمریکا وقتی سوئد سوم شد چرا این اتفاق بزرگی در تاریخ فوتبال سوئد بود.

+ این اتفاق تاثیری روی تو برای فوتبالیست شدن گذاشت؟

در آن زمان من از پس تمام دنیا برمی آمدم و تنها من نبودم که می خواستم فوتبالیست شوم.

+ محبوب ترین بخش بازی در جام های جهانی 2002 و 2006 چه بود ؟

محبوب ترین بخش برای من هواداران و جوی بود که در آن بازی می کردیم. پیراهن من زرد بود و می توانستی همان زرد، شادی و آغاز مهمانی بزرگ را در سرتاسر ورزشگاه ببینی. ما به حمایتی که داشتیم افتخار می کردیم و این بهترین خاطره من است. و به طور قطع خود بازی اما بازی همیشه بازی است حتی اگر محل نمایش بزرگتر باشد، چیز جدیدی نیست که به عنوان یک بازیکن بزرگ هر روز ندیده باشی. جو و فضای بازی ها است که شگفت انگیز است.

+ و در نهایت چرا به هواداران پیشنهاد می کنی که مسابقات جام جهانی را ببیند؟

من میخواهم به هواداران بگویم: فقط صبور باشید، من می آیم. من آنجا در روسیه هستم!

4125