اتهام زلاتان به سرمربی سوئد: او بازیکنان مهاجر را نادیده می گیرد

اتهام زلاتان به سرمربی سوئد: او بازیکنان مهاجر را نادیده می گیرد

پایگاه خبری فوتبالی- زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی دنیای فوتبال، در صحبتهایی به انتقاد از یان اندرسون، سرمربی تیم ملی کشورش پرداخته است و به خاطر اینکه او در لیست بازیکنان فراخوانده به اردوی تیم ملی سوئد، هیچ یک از بازیکنان مهاجر را قرار نداده، او را به باد انتقاد گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، ایبرا در گفتگویی که با روزنامه اکسپرسن داشت، عملکرد آندرسون را تقبیح کرده ویادآوری کرده که  او هیچ بازیکن سوئدی دیگری با اصالت و رگ و ریشه غیرسوئدی را به تیم ملی دعوت نکرده است . زلاتان دراین باره گفت:« لیست اول تیم ملی سوئد اعلام شد. چه شد؟ چند بازیکن با اصالتی غیرسوئدی در لیست دیده شدند؟ هیچ کسی. از آندرسون این سوال را پرسیدند و او طفره رفت. بعد از بازیکنانی با ملیتهای مختلف دعوت کرد تا از نظر سیاسی کاردرست را انجام داده باشد.»

زلاتان در ادامه آندرسون را به این متهم کرد که این سرمربی هرآنچه که او در طول 20 سال ساخته را ویران کرده است و گفت:« در طول بیست سال اخیر من تصویری از تیم ملی سوئد به عنوان یک تیم چند فرهنگی ساخته بودم. تیم ملی سوئد کشوری است که 20% جمعیتش را مهاجران با ملیتهای گوناگون تشکیل می دهد. اما اندرسون آنچه من در طول 20 سال ساخته بودم را ویران کرد. او باید روی تصمیماتش بایستد و در مواجهه با سوالات، نظر و تصمیمش را عوض نکند.»

این درحالی است که اخیرا اندرسون در صحبتهایی اعلام کرده بود که سوئد مشکلاتی جدی در زمینه نژادپرستی دارد و یاداوری کرده بودکه بازیکنانی مثل زلاتان که اصالتش به بوسنی و کرواسی برمی گردد در طول سالها با نژادپرستی جنگیده اند و رفتارهای ناعادلانه ای با آنها شده است. ایبرا دراین رابطه ادامه داد:« اندرسون فاصله زیادی از تعریف واقعی من از یک سرمربی و یک انسان دارد.»

6363

 .