معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ پرو

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ پرو

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرو در گروه سوم با تیم های فرانسه، استرالیا و دانمارک همگروه بوده و کار دشواری برای صعود به دور دوم دارد.

پرو چگونه راهی جام جهانی شد؟

علیرغم شروعی اسف بار پرو موفق شد بعد از 36 سال راهی جام جهانی شود. بعد از 7 بازی آنها تنها 4 امتیاز گرفته بودند و در فاصله 5 هفته مانده به پایان پرو در بین 10 تیم هشتم بود. اگرچه با ورود گارچا برای ایجاد تغییرات به زمان نیاز بود، اما فدراسیون پرو به حدی باهوش بود که از او حمایت کند و سرمربی جدید نیز مشتاق دادن فرصت به چندین بازیکن کم نام و نشان و آینده دار بود تا در نهایت ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه آغاز نتایج خوب پرو را رقم زند. آخرین باخت پرو مربوط به یک سال و نیم پیش و در سپتامبر 2016 با 2 گل برابر برزیل بوده و بعد از آن این تیم در 12 مسابقه بی شکست مانده است.

رای دادگاه بین المللی ورزش در مورد تخلفات تیم ملی بولیوی و اعطای امتیازات دیداری که پرو در آن پیروز نشده به این تیم باعث شد تا آنها امیدوار به راهیابی به جام جهانی شده و در ادامه نتایجی تاریخی مانند برتری در خانه پاراگوئه و اکوادور برای اولین بار و تساوی برابر کلمبیا آنها را راهی پلی آف کرد تا با برتری مقابل نیوزلند راهی جام جهانی شوند.

بزرگترین نقطه قوت

ثبات دفاعی تیم ملی پرو آنها را تبدیل به تیم خطرناکی کرده است. با اعتماد به نفس تزریق شده از سوی خط دفاعی به تیم، پرو در حمله نیز تیمی تاثیرگذار و قدرتمند شده و جسارت هجوم به سمت دروازه رقبا را پیدا کرده است. همچنین پرو تیمی متحد محسوب می شود و بازیکنانش گروهی نزدیک بوده که شبیه یک خانواده هستند.

بزرگترین نقطه ضعف

کمبود تجربه، مشکل اصلی پرو است. حتی سرمربی آنها نیز که در جام جهانی 1986 در آستانه راهیابی به لیست تیم ملی آرژانتین بود فاقد تجربه بازی کردن در جام جهانی است. جالب اینجاست که گارچا در دور مقدماتی برای آلبی سلسته به میدان رفته و گل سرنوشت ساز او برابر همین پرو و تساوی 2-2 این دو تیم باعث راهیابی آرژانتین به جام جهانی و بعدها فتح آن شد. از آن مقطع پرو همیشه در بازی های مقدماتی مشکل داشته اما به نظر می رسد این بار آنها از همیشه قدرتمندتر هستند.

ستاره تیم ملی پرو

گوئررو باتجربه که نقش زیادی در پیروزی های پرو در سالهای اخیر داشته ، به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ ابتدا محروم و بعد بخشیده شد اما آژانس بین المللی ضد دوپینگ با فرجام خواهی در دادگاه حکمیت ورزشی، باعث افزایش محرومیت او به 14 ماه شد اما در نهایت چند روز قبل بخشیده شد تا مسئولیت هدایت تیم ملی پرو در کنار گوئررو، به دومین گلزن تاریخ این کشور و یکی از ستاره های این تیم یعنی فارفان واگذار شود.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

پرو باید در جام جهانی قدم به قدم پیش رفته و ابتدا هدف آنها باید صعود به دور بعدی باشد و از آن لحظه هر چیزی ممکن است رخ دهد. اگر پرو برابر دانمارک و استرالیا برنده شود، آنها باید مرحله گروهی را در جایگاه دوم پشت سر فرانسه به پایان برسانند پس از آن منطقا آرژانتین، یک رقیب بسیار دشوار برای آنها خواهد بود.

تیم ملی پرو در یک نگاه:

کاپیتان: آلبرتو رودریگز

سرمربی: ریکاردو گارچا

رتبه در رنگینگ فیفا: 11

فهرست نهایی تیم ملی پرو:

دروازه بان ها: کارلوس کاسدا، ژوزه کاروالیو و پدرو گایسه

مدافعان: لوئیس آدیونکولا، آلدو کورسو، میگل ترائوکو، کریستین راموس، آلبرتو رودریگس، میگل آرائوخو، نیلسون لویولا و اندرسون سانتاماریا

هافبک ها: ادریسون فلورس، پائولو اورتادو، رناتو تاپیا، یوشیمار یوتون، پدرو آکینو، کریستین کوئوا و ویلدر کارتاگنا

مهاجمان: پائولو گوئررو، آندره کاریو، جفرسون فارفان، سرخیو پنا، اندی پولو، رائو ریودیاس