بلاتر: حذف مراکش از میزبانی جام جهانی یک رسوایی خواهد بود

بلاتر: حذف مراکش از میزبانی جام جهانی یک رسوایی خواهد بود

وبسایت رسمی برنامه نود - سپ بلاتر ، رئیس سابق فیفا از میزبانی مراکش برای جام جهانی 2026 حمایت کرد و گفت:" خذف زودتر از موعد مراکش یک رسوایی خواهد بود. آنها این حق را دارند که در رای گیری 13 ژوئن در مسکو حضور داشته باشند."

به گزارش وبسایت نود، بلاتر 82 ساله به علت فساد مالی از سمتش به عنوان رئیس فیفا برکنار شد اما با این وجود مسائل پیرامون فیفا را دنبال می کند. وی از میزبانی مشترک آمریکا، مکزیک و کادانا برای جام جهانی انتقاد کرده و گفه است:"فیفا پس از جام جهانی کره و ژاپن به این ننیجه رسید که دیگر هرگز جام جهانی در بیشتر ا یک کشور برگزار نشود اما حالا خبر از پیشنهاد مشترک آمریکا، مکزیک و کانادا می رسد. این تغییر معیارها برایم شگفت انگیز است. اگر بنا بر توسعه اقتصادی از طریق فوتبال است، فیفا موظف است که جام جهانی را به کشورهایی برد که نیاز بیشتری دارند. در جام جهانی 2010 آفریقا ما همین کار را کردیم. به آن جام جهانی افتخار می کنم و ترجیح می دهم این اتفاق برای جام جهانی 2026 در مراکش نیز رخ بدهد. اگر آمریکا، مکزیک و کانادا می توانند هر کدام جداگانه میزبان جام جهانی بانشد چرا قرار است مشترکا میزبانی انجام بدهند؟ در جام جهانی 2010 میزبانی لیبی و تونس و در جام جهانی 2010 میزبانی اسپانیا و پرتغال رد شد چرا که فیفا تصمیم گرفته بود که جام جهانی مشترک دیگر برگزار نشود."

بلاتر از اینفانتینو به خاطر تشکیل کمیته ای برای بررسی میزبانی کشورها در جام جهانی انتقاد کرد. فیفا یک کمیته پنج نفره انتخاب کرده تا مشخص کنند که آمریکا - مکزیک کانادا و یا مراکش شایستگی میزبانی جام جهانی را دارند یا نه. بلاتر در این باره گفت:"رای گیری برای میزبانی جام جهانی باید توسط مدیران 211 فدراسیون انجام شود نه این که فقط پنج نفر حق رای دادن و انتخاب داشته باشند."

1140