دو دلیل برای انتخاب آمریکای شمالی به عنوان میزبان جام جهانی 2026

دو دلیل برای انتخاب آمریکای شمالی به عنوان میزبان جام جهانی 2026

سایت رسمی فوتبالی - شاید در حال حاضر تمامی چشم ها به روسیه و جام جهانی 2018 دوخته شده باشد اما به زودی طرفداران فوتبال بابت انتخاب آمریکای شمالی برای برگزاری جام جهانی 2026 سپاسگزار خواهند بود. در حالی که همچنان بعضی در توانایی میزبانی کانادا، مکزیک و آمریکا تردید دارند، تجربه کسانی که در جام جهانی 2018 و 2022 حاضر باشند موفقیت این اتفاق را در آمریکای شمالی 2026 نشان خواهد داد.

به گزارش وبسایت فوتبالی، اینجا دلایل موفقیت این اتفاق و میزبانی این سه کشور و همچنان دلایل اینکه رویدادهای ورزشی در آینده نیز باید به این کشورها سپرده شود را بررسی می کنیم.

احترام به حقوق بشر در جام جهانی

جام جهانی یکی از نمادین ترین رویدادهای تاریخ بشری است. هر چهارسال میلیاردها نفر از سرتاسر دنیا به کشورهایی نگاه می کنند که برای موفقیت می جنگند. به عنوان یکی از بزرگترین اتفاقات زمان ما، جام جهانی باید به حقوق انسانی و کرامت هر ورزشکار، هوادار و افراد احترام بگذارد. تا زمانی که جام جهانی در کشورهایی مانند روسیه و قطر برگزار می شود، لکه نقض حقو بشر از روی این جام پاک نخواهد شد.

برای مثال می توان به نظام برده داری که در حال حاضر برای آماده سازی ورزشگاه ها در قطر در جریان است، اشاره کرد. درست پیش از اینکه تمامی چشم ها به این کشور دوخته شود، کارگرانی در این کشور خرید و فروش می شوند تا بتوانند سریع تر ورزشگاه هایی را بسازند که چهار سال بعد تمام جهان به تحسین آن و مسابقاتی که در آن برگزار می شود، بپردازند. هر روز جان کارگران در این کشور در خطر است و آنها در شرایطی ظالمانه مسئول به پایان رساندن ورزشگاه هایی هستند که ما می خواهیم بازی ها را در آن تماشا کنیم.

ممکن است منتقدان مکزیک، آمریکا و کانادا به کمبود زیر ساخت ها یا عادات سیاسی این کشورها اشاره کنند اما مسلم است که مردم و کشورهای آمریکای شمالی همچنان یکی از برجسته ترین حامیان و پیشگامان حقوق بشر در جهان هستند. با کارگران در جام جهانی 2026 رفتار درستی خواهد شد و زیر ساخت های این کشورها به درستی می توانند هجوم عظیم گردشگران و بازدید کنندگان را بدون تغییر در اقتصاد محلی مدیریت کنند. 

حقوق بشر تنهادلیل برگزاری جام جهانی 2026 در آمریکای شمالی نیست. سودی که از این اتفاق نصیب فیفا خواهد شد، فوق العاده است. حجم اشتیاقی که برای فوتبال در این کشورها دیده می شود با هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست.

توانایی مدیریت فشار توسط زیر ساخت های آمریکای شمالی

رویدادهای عظیم جهانی مانند المیپک یا جام جهانی می توانند کشورهای میزبان خود را تحت فشار قرار دهند. کشورهایی مانند روسیه و قطر مجبور می شوند که بخشی از بودجه خود را برای آماده سازی زیر ساخت ها برای برگزاری چنین رویدادهای اختصاص دهند. کانادا، مکزیک و آمریکا هر سه آماده هستند تا پذیرای هجوم توریست ها برای جام جهانی 2026 باشند.

آمریکای شمالی آماده است که سودی 11 میلیارد دلاری به فیفا برساند و برخلاف بسیاری از منتقدان که سعی در خراب کردن وجهه جام جهانی 2026 داشتند، میزبانان آمریکای شمالی محبور نیستند برای این آماده سازی تقلا کنند. آمریکا، کانادا و مکزیک در حال حاضر هم ورزشگاه های بی نظیر زیادی دارند، آمار جرایم در کشورشان پایین است و جاذبه های گردشگری فراوانی نیز دارند که می تواند گردشگران از سرتاسر دنیا را شگفت زده کند.

تا زمانی که فیفا به میزبانی آمریکای شمالی برای برگزاری رقابت های جام جهانی اعتماد کند، سودهای دریافتی افزایش خواهد یافت. مردم آمریکای شمالی به طرز شگفت انگیز دیوانه فوتبال هستند. آمریکایی ها به طور مرتب تمام بلیت های را خریداری می کنند. تنها شرایط میزبانی آمریکای شمالی بود که به جام جهانی اجازه داد تا 48 تیمی شده و 80 بازی برگزار شود.  رویداد 2026 برتر از تمامی رقابت های برگزار شده خواهد بود و به جهان نشان می دهد که چرا باید میزبانی رقابت های ورزشی بیشتری را به آمریکای شمالی داد.

نباید از خاطر برد که جام جهانی 1994 که به میزبانی آمریکا برگزار شد همچنان رکورد بالاترین میانگین حضور هواداران را در اختیار دارد. همین موضوع ثابت می کند که موفقیت آمریکای شمالی در فروش بلیت نیازی به دفاع ندارد. در حالی که ورزشگاه های کشورهای دیگر که با استفاده از برده داری ساخته شده اند، خالی می ماند، ورزشگاه های آمریکای شمالی پر از هواداران مشتاقی خواهد بود که پول خود را برای کمک به فوتبال خرج می کنند. با وجود انتقادهایی که از اعطای میزبانی به آمریکای شمالی وجود دارد، فیفا قطعا از اتخاذ چنین تصمیمی سود خواهد برد. زمانی که جام جهانی 2018 تمام شد، آماده باشید تا سال 2026 را ببینید جایی که نمایش واقعی آغاز خواهد شد.