مشخص شدن اولین تیم‌های حذف شده از جام جهانی 2026

مشخص شدن اولین تیم‌های حذف شده از جام جهانی 2026

پایگاه خبری فوتبالی - شمارش معکوس برای جام جهانی 2026 از همین حالا و در فاصله 968 روز تا افتتاحیه مسابقات شروع شده است.

به گزارش فوتبالی، مرحله نهایی تورنمنت قرار است که در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود. مسابقات برای اولین بار با 48  تیم برگزار شود. بر خلاف دوره گذشته که مسابقات در زمستان برگزار شد، دوباره بازیها به تابستان برگزار خواهد شد.

هنوز سه سال تا بازیها مانده و خیلی از قاره ها هنوز بازیهای راهیابی را نیز شروع نکرده اند اما برخی کشورها از همین حالا از حضور در مسابقات حذف شده اند. در حقیقت قاره آسیا اولین مرحله از راهیابی جام جهانی را به صورت رفت و برگشتی با حضور کشورهای کوچک برگزار کرد و از همین حالا برخی کشورها از حضور در مسابقات باز مانده اند.

اولین کشور حذف شده، گوام بود. کشوری با هجده هزار نفر جمعیت که در رتبه 201 رنکینگ فیفا قرار دارد و توسط سنگاپور از مسابقات کنار رفت. آنها در مجموع دو بازی با نتیجه سه بر یک از مسابقات حذف شدند.  آنها در مسابقات راهیابی به جام جهانی قطر نیز با شکست مقابل چین، سوریه و فیلیپین از مسابقات حذف شده اند. 

مغولستان، مالدیو، سری لانکا، ماکائو، کامبوج، تیمور شرقی، برونئی، بوتان و لائوس دیگر تیم های حذف شده از اولین مرحله راهیابی به جام جهانی هستند در حالی که افغانستان، بنگلادش، یمن، میانمار، پاکستان، چین تایپه، اندونزی، هنگ کنگ و نپال همچون سنگاپور به مرحله بعدی مسابقات راه یافتند.

4125