بارسلونا در مسیر ثبت بهترین رکوردهای تاریخ لالیگا

بارسلونا در مسیر ثبت بهترین رکوردهای تاریخ لالیگا

وبسایت رسمی برنامه نود - بارسلونا فصل فوق العاده ای داشته است. نیم فصل اول فوق العاده تیم والورده نشان می دهد که این تیم می تواند بهترین فصل تاریخ لالیگا را داشته باشد.

به گزارش وبسایت نود، بارسلونا در نوزده هفته لالیگا هرگز شکست نخورده آن هم در حالی که در استادیوم تیمهایی نظیر رئال مادرید، والنسیا، اتلتیکو، سوسیه داد و بیلبائو بازی کرده است. آنها 9 امتیاز بیشتر از اتلتیکو، یازده امتیاز بیشتر از والنسیا و 19 امتیاز بیشتر از رئال مادرید دارند.

بارسلونا با والورده رکورد 29 بازی بی شکست بارسای گواردیولا را شکسته و حالا به دنبال شکستن رکورد 39 بازی بدون شکست لوئیز انریکه است.بارسلونا مهارنشدنی است و هیچ بعید نیست که با روند فعلی رکورد رئال مادرید در فصل 11-12 را بشکند. در آن فصل رئال مادرید صد امتیاز کسب کرد و 121 گل زد. بارسلونا در دور رفت 52 گل زده و اگر در دور برگشت در 19 بازی 49 امتیاز بگیرد و 70 گل بزند (میانگین تقریبا سه گل در هر بازی) رکورد رئال مادرید با مربیگری مورینیو را خواهد شکست. البته خود بارسلونا با مربیگری تیتو ویلانوا نیز در فصل 13-2012 به رکورد صد امتیاز رسیده بود.

البته امار بارسای والورده در فاز دفاعی هم خوب است. ترشتگن در این فصل امیدوار است که جایزه زامورا به عنوان دروازه بانی که بهترین میانگین گل خورده را دارد هم از آن خود کند. در این فصل ترشتگن 9 گل خورده است. رکورد تاریخ لالیگا در اختیار اوبلاک و لیانیو با دریافت 18 گل در یک فصل است. بارسا اگر در نیم فصل دوم 9 گل یا کمتر بخورد می تواند رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لالیگا را هم از آن خود کند.

بارسا می تواند رکورد برد تاریخ لالیگا را هم بشکند. در حال حاضر این رکورد در اختیار رئال مورینیو و بارسلونای ویلانوا با 32 برد از 38 بازی است. تیم والورده در دور رفت 16 برد داشت و با همین روند می تواند در نیم فصل دوم به آن رکورد برسد.رکورد کمترین باخت تاریخ لالیگا نیز متعلق به رئال با مربیگری بین هاکر و بارسا با مربیگری گواردیولا با یک باخت است.  بارسای والورده هنوز نباخته و می تواند به آن رکورد برسد.

1140