کیه لینی: فلسفه گواردیولا یک نسل از مدافعان را نابود کرد

کیه لینی: فلسفه گواردیولا یک نسل از مدافعان را نابود کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - مدافع باتجربه یوونتوس اعتقاد دارد یک نسل از مدافعان ایتالیایی به خاطر تاکتیک های پپ گواردیولا نابود شدند. 

به گزارش وبسایت نود، جورجیو کیه لینی در آستانه بازی امشب ایتالیا مقابل سوئد در پلی آف جام جهانی عنوان کرده فلسفه فوتبالی پپ گواردیولا به مدافعان کشورش آسیب بزرگی زده است. 

کیه لینی به نقل از ESPN به خبرنگاران گفته:

فلسفه گواردیولا خیلی از مدافعان ایتالیایی را نابود کرد. حالا مدافعان می دانند که چگونه از عقب بازیسازی کنند و سرعت بازی را تعیین کنند اما نمی دانند چگونه مهاجم حریف را مهار کنند. متاسفانه شرایط فعلا اینگونه است. زمانی که جوانتر بودم در تمرینات روی مهار کردن بازیکن حریف تمرکز می کردیم اما مدافعان ایتالیایی امروزه هنگام ارسال سانتر اصلا با مهاجم حریف یارگیری نمی کنند. این مایه تاسف است چون ما داریم DNA خودمان را از دست می دهیم. خصوصیاتی که باعث می شد در دنیا موفق شویم را از دست دادیم. 

ما به بازیکنان با استعداد در خط حمله نیاز داریم اما به مدافعان خوب هم نیاز داریم چون هیچ وقت نمی توانیم مثل اسپانیا با سبک تیکی تاکا موفق شویم چون این سبک بخشی از فلسفه ما نیست. بازیکنانی چون روگانی و رومانیولی باید تجربه کسب کنند. البته بعضی از مدافعان جوان خیلی بیشتر از من زمانی که همسن آن ها بودم بازی کردند. 

۲۰۳۱