رکورد تاریخی جورجیو کیلینی با قهرمانی یوونتوس در اسکودتو

رکورد تاریخی جورجیو کیلینی با قهرمانی یوونتوس در اسکودتو

خبرگزاری فوتبالی - با پیروزی دو بر صفر یوونتوس مقابل سمپدوریا، بیانکونری ها برای نهمین بار پیاپی موفق به فتح لیگ ایتالیا شدند اما فقط یک بازیکن در تمامی قهرمانی های یوونتوس در 9 اسکودتوی اخیر حاضر بوده است.

به گزارش فوتبالی، جورجیو کیلینی تنها بازیکنی است که در هر 9 فصل قهرمانی متوالی یوونتوس حضور داشته است. این مدافع در حال حاضر مصدوم است، اما سهم وی در رکوردی که توسط یوونتوس بدست آمده، غیرقابل انکار است. از زمان سلطه‌‌ی یوونتوس در سری آ از فصل 2011/12 ، کیلینی تنها بازیکنی است که حداقل در هر یک از این فصل‌ها یک بار در لیگ به میدان رفته است. بازیکنان دیگری نیز این شانس را داشتند، اما آندره بارزالی در تابستان گذشته بازنشسته شد، لئوناردو بونوچی یک فصل را در میلان گذراند و جیانلوئیجی بوفون مدتی را در پاریسن ژرمن بود.

کیلینی اخیراً قرارداد خود را تا ژوئن 2021 تمدید کرده و ماه آینده 36 ساله خواهد شد. او در پیراهن یوونتوس 510 بازی داشته که 36 گل به ثمر رسانده و 22 پاس گل داده است. در این مدت 89 کارت زرد و 5 قرمز دریافت کرده است.دستاورد های کیلینی در یووه همچنین شامل چهار جام حذفی، چهار سوپر جام ایتالیا و یک عنوان سری بی در فصل 2006/07 است.

1470