سه نامزد نهایی بهترین مربی سال جهان معرفی شدند

سه نامزد نهایی بهترین مربی سال جهان معرفی شدند

وبسایت رسمی برنامه نود - سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین مربی سال ۲۰۱۷ جهان اعلام شدند.

به گزارش وبسایت نود، ماسیمیلیانو آلگری، زین الدین زیدان و آنتونیو کونته به عنوان سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین مربی سال ۲۰۱۷ جهان انتخاب شدند. فیفا همچنین سه نامزد نهایی بهترین بازیکن و دروازه بان سال را هم معرفی کرد. 

زیدان در فصل گذشته توانست تیمش را به قهرمانی لالیگا، جام باشگاه های جهان، لیگ قهرمانان، سوپر کاپ اروپا و سوپر کاپ اسپانیا برساند. آلگری هم موفق شد با یوونتوس فاتح سری آ و کوپا ایتالیا شود و به فینال لیگ قهرمانان برسد. کونته هم در نخستین فصل حضورش در چلسی توانست با این تیم قهرمان لیگ برتر شود و به فینال جام حذفی برسد. 

برنده نهایی با رای مربیان و کاپیتان های تیم های ملی، بیش از ۲۰۰ ژورنالیست برجسته از سراسر دنیا و همچنین نظرسنجی اینترنتی انتخاب شده و در مراسمی که روز ۲۳ اکتبر در لندن برگزار می شود معرفی خواهد شد.

فیفا تا سال ۲۰۱۶ بهترین های سال دنیای فوتبال را با همراهی نشریه فرانس فوتبال انتخاب می کرد و به آن ها جایزه توپ طلا اهدا می شد اما عدم توافق طرفین برای ادامه همکاری و تصمیم فرانس فوتبال برای اهدای جایزه توپ طلا به صورت جداگانه باعث شد که فیفا تصمیم به اهدای جوایز سالیانه مخصوص به خود با قوانین جدید بگیرد.

۲۰۳۱