تغییر هر 7 بازیکن دفاعی تیم ملی؛ ساختار ویژه کی‌روش

تغییر هر 7 بازیکن دفاعی تیم ملی؛ ساختار ویژه کی‌روش

وبسایت رسمی برنامه نود – هر هفت بازیکن دفاعی تیم ملی نسبت به جام جهانی 2014 تغییر کرده‌اند ولی همچنان دفاع تیم ملی آسیب‌ناپذیر است.

به گزارش وبسایت نود، تیم ملی برای اولین بار در جام جهانی 2014 بود که فوتبال هدفمند دفاعی‌اش را به دنیا نشان داد. تیم کی‌روش در دیدار مقابل آرژانتین، همه را انگشت به دهان کرده بود. ولی بعد از جام جهانی، کی‌روش ثابت کرد که هیچکس جز خودش در این روند تاثیری نداشته است. کی‌روش پس از جام جهانی دوباره دفاع تیم ملی را از نو با بازیکنانی جدید ساخت و حالا دوباره فوتبال دنیا را به خط دفاع تیمش خیره کرده است. تیم ملی مدت‌هاست که گلی نخورده. بررسی می‌کنیم که این دفاع جدید چطور شکل گرفت؟

ساختار دفاعی جدیدی که کی‌روش ایجاد کرده، همه‌شان پس از جام جهانی 2014 توسط همین سرمربی پرتغالی معرفی شدند. علیرضا بیرانوند بعد از جام ملت‌های 2015 جایگزین علیرضا حقیقی شد. مرتضی پورعلی‌گنجی سورپرایز دفاعی تیم ملی در جام ملت‌ها بود. محمد انصاری که تازه دو سال است به فوتبال ایران معرفی شد. میلاد محمدی در این مدت که لژیونر شد، دفاع چپ تیم ملی را هم به تسخیر خودش درآورد. رامین رضاییان هم از جام ملت‌ها که در لیست تیم ملی بود، جایگاهش را در این پست تثبیت کرده است. دو هافبک دفاعی تیم ملی هم بعد از جام جهانی توسط کی‌روش در این جایگاه قرار گرفتند. عزت‌اللهی کم سن و سال که هنوز بازی‌های ملی‌اش به عدد بیست نرسیده و حاجی‌صفی هم توسط همین کی‌روش تغییر پست داد و در جایگاه هافبک دفاعی تیم ملی قرار گرفت.

کی‌روش با تغییر همه هفت بازیکن دفاعی جام جهانی 2014 باز هم دفاع تیم ملی را به آرامشی رسانده که یک بار دیگر رسانه‌های دنیا به فوتبال ایران توجه ویژه‌ای کنند. 

14001