نقش ضربات کاشته در لیگ برتر؛ ایستگاه گل‌زنی

نقش ضربات کاشته در لیگ برتر؛ ایستگاه گل‌زنی

وبسایت رسمی برنامه نود -توپ مرده یا مرگ و زندگی؟ ضربات ایستگاهی در فوتبال ایران حکم کدام یک را دارند؟ نگاهی به گل‌های زده شده در لیگ برتر نشان می‌دهد که جواب این سوال بستگی به مربی‌ای دارد که روی نیمکت‌ می‌نشیند.

به گزارش وب‌سایت نود، در فوتبال ایران مربیانی مثل ویسی  از این توپ‌های مرده برای مرگ و زندگی استفاده می‌کنند و در بعضی از تیم‌ها هم این ضربات با توپ مرده تفاوتی ندارند.   آمار نشان می‌دهد که با گذشتن هر هفته تعداد گل‌هایی که از ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رسد کمتر می‌شود. گویا تیم‌ها هر چه هماهنگ‌تر می‌شوند بیشتر در جریان بازی به گل می‌رسند و کمتر روی ضربات ایستگاهی حساب می‌کنند.

در هفته اول لیگ 45درصد گل‌های لیگ از روی ضربات ایستگاهی و پنالتی به ثمر رسیده است. یعنی از 20 گل هفته اول 4 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و 5 گل هم از روی ضربات ایستگاهی.

در هفته دوم این آمار به 32درصد کاهش پیدا کرد. تعداد گل‌های زده نسبت به هفته اول افزایش پیدا کرد و به عدد 25رسید و از این تعداد 8 گل روی ضربات ایستگاهی و پنالتی به دست آمد. 2 گل پنالتی و 6 گل از ضربات ایستگاهی.

در هفته سوم درصد گل‌های ایستگاهی به کمترین درصد خود رسیده. کمترین تعداد گل و کمترین درصد. 15 گل و سه گل از ضربه ایستگاهی یعنی 20درصد. هیچ گل از ضربه پنالتی و سه گل از ایستگاهی.

در کل این سه هفته 60 گل از خط دروازه‌ها عبور کرده و از این 60 گل 20 گل از روی ضربات ایستگاهی و پنالتی به دست آمد یعنی 33درصد گل‌ها.

علاوه بر این 2 گل یعنی برای پرسپولیس در هفته اول و یک گل گستر‌ش فولاد روی ضربات اوت بدست آمد و بقیه گل‌ها در جریان بازی به ثمر رسیده است.

تیم ویسی با به ثمر رساندن 2 گل از روی ضربات ایستگاهی یعنی صددرصد گل‌های تیمش. ویسی در استقلال خوزستان رویه دوفصل گذشته که موفق شد قهرمان لیگ برتر شود را در پیش گرفته و با توجه به بضاعت تیمش سعی می‌‌کند از کوچکترین فرصت‌ها بهترین استفاده را کند.

فراز کمالوند هم با خارجی‌های ایستگاهی‌زنش جز بهترین‌های لیگ قرار دارد. یک پنالتی مقابل استقلال، یک ایستگاهی مقابل سایپا و یک گل از کرنر مقابل پدیده.

30388