آمار عجیب گل شدن ضربات ایستگاهی مسی، از زمان استفاده از اسپری سفید

آمار عجیب گل شدن ضربات ایستگاهی مسی، از زمان استفاده از اسپری سفید

پایگاه خبری فوتبالی- لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا تا به امروز 50 گل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده که در نوع خود آماری حیرت آور است. آخرین دروازه بانی که از روی یک ضربه ایستگاهی مسی دروازه اش را باز شده دید، جوردی ماسیپ، دروازه بان وایادولید بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتبالی، ماسیپ هرچه کوشید نتوانست ضربه ایستگاهی مسی را مهار کند تا این ستاره آرژانتینی بار دیگر از روی ضربه ایستگاهی به گل دیگری برسد. 

لازم به ذکر است که لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسا ساعتها تمرین می کند تا بتواند ضربات ایستگاهی بهتر و بهتری را بزند ولی از فصل 15-2014 و از زمانی که مسئولان برگزاری رقابتهای لالیگا، استفاده از اسپری سفید برای مشخص کردن محل کاشت توپ و تشکیل دیوار دفاعی را برای داوران اجباری کردند، مسی توانسته گلهای بیشتری از روی این ضربات بزند. حتی می توان آن تاریخ را نقطه عطفی در ضربات ایستگاهی مسی عنوان کرد: دوران پیش از استفاده از اسپری سفید برای مشخص کردن محل ارسال توپ و دوران پس از آن

حالا وقتی داوران یک ضربه ایستگاهی اعلام کنند، با اسپری شان محل کاشته شدن توپ و محل تشکیل دیواره دفاعی را روی زمین مشخص می کنند. مسی هم پشت توپ قرار می گیرد و آن را به جایی که مدنظرش است ارسال می کند.

طبق گزارش منتشره در روزنامه موندو دپورتیوو، در دوران قبل از استفاده از اسپری برای زدن ضربات ایستگاهی، مسی از هر 100 ضربه ایستگاهی، 7 تا را تبدیل به گل می کرد ولی حالا و از فصل 15-2014 به بعد، این آمار سال به سال افزایش یافت و راندمان 11%...راندمان 13% (از هر 100 ضربه ایستگاهی 13 تا تبدیل به گل می شود)، و حتی 15% تا اینکه مسی حالا از 8 ضربه ایستگاهی ای که اخیرا زده به دو گل رسیده که راندمانی 25% است و یعنی از هر 4 ضربه ایستگاهی یکی را تبدیل به گل می کند. قربانیان اخیر ضربات ایستگاهی مسی، سویا و وایادولید بودند.

6363