مخالفت نیمار با پرداخت بخشی از مبلغ انتقالش به سانتوس

مخالفت نیمار با پرداخت بخشی از مبلغ انتقالش به سانتوس

وبسایت رسمی برنامه نود - نیمار به زودی با مبلغ 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاریسن ژرمن ملحق می شود اما در حالی که هنوز انتقال انجام نشده، جنجال ها در این زمینه شروع شده اند.

به گزارش وبسایت نود، نیمار دل خوشی از باشگاه سابقش سانتوس در ماجرای انتقالش به بارسلونا ندارد و به همین خاطر با این که بخشی از حق انتقالش به عنوان حق رشد به باشگاه سانتوس برسد شدیدا مخالف است. وگنر ریبریو، وکیل نیمار در این باره توضیح داده است:

جدایی نیمار از بارسلونا به صورت فسخ قرارداد یکجانبه از جانب بازیکن خواهد بود. انتقال وی یک فروش عادی نیست و به نظرم هیچ باشگاهی نمی تواند در زمینه این انتقال حق رشد را دریافت کند. باشگاهی که رقم فسخ قرارداد نیمار را بپردازد، انتخابی برای مشخص کردن مبلغ وی نداشته است و همان مبلغی را پرداخته که در قرارداد وی ذکر شده است بدین ترتیب حق رشد در کار نخواهد بود.

بر اساس قواینن فیفا، سانتوس به عنوان باشگاهی که در رشد نیمار تاثیر داشته باید چهار درصد از مبلغ فروش وی توسط بارسلونا را دریافت کند، مبلغی در حدود 9 میلیون یورو که باری باشگاهی مثل سانتوس رقم قابل توجهی خواهد بود. قوانین فیفا حق را به سانتوس می دهند اما باید دید که در نهایت چه اتفاقی رخ می دهد. اگر نیمار حاضر نشود که بخشی از رقم انتقالش به باشگاه برزیلی برسد، احتمال شکایت سانتوس از وی وجود خواهد داشت.

1140