غول‌های لیگ جزیره خواهان سهم بیشتری از حق پخش تلویزیونی شدند

غول‌های لیگ جزیره خواهان سهم بیشتری از حق پخش تلویزیونی شدند

وبسایت رسمی برنامه نود - در نشست اخیر باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس، تیم‌های بزرگ لیگ برتر انگلیس خواستار افزایش سهم خود از حق پخش تلویزیونی خارجی شدند.

به گزارش وب‌سایت نود و به نقل از دیلی میل، حق پخش تلویزیونی لیگ جزیره در خارج از انگلیس ارزشی معادل 3 میلیارد پوند دارد. این مبلغ به طور مساوی بین باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس تقسیم می‌شود. با این حال، شش باشگاه بزرگ لیگ برتر انگلیس به رهبری تیم‌های منچستری خواهان تغییر در نحوه تقسیم این مبلغ بین تیم‌های لیگ شدند. بزرگان جزیره معتقد هستند درخواست آن‌ها برای تقسیم بندی مبلغ دریافتی به نحوی که سهم آن‌ها نسبت به دیگر تیم‌ها افزایش یابد، پیشنهادی کاملا عادلانه محسوب می‌شود.

فرانک سوریانو، مدیر ورزشی باشگاه منچسترسیتی پیشنهاد داده مبلغ حق پخش بر اساس میزان هواداران تیم‌ها در خارج از مرزهای بریتانیا تقسیم شود و از سوی دیگر، اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد نیز پیشنهاد تقسیم‌بندی بر اساس تعداد بازی‌هایی که از هر باشگاه در کشورهای خارجی پخش زنده می‌شود را ارائه کرده است.

هرچند هنوز باشگاه‌های کوچکتر در اکثریت هستند و احتمالا این طرح لغو خواهد شد، ولی باشگاه‌های کوچکتر به خوبی می‌دانند که این تغییرات درنهایت اعمال خواهد شد و به همین خاطر، پیشنهاد دیگری که بر اساس آن مبلغ حق پخش بر اساس رتبه لیگ تیم‌ها تقسیم شود نیز ارائه شده است.

1405