منچسترسیتی 0-0 منچستریونایتد؛ دربی بدون برنده به نفع رقبا

منچسترسیتی 0-0 منچستریونایتد؛ دربی بدون برنده به نفع رقبا

وبسایت رسمی برنامه نود - دربی منچستر با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش وبسایت نود، دربی منچستر بین تیم های منچستریونایتد و منچسترسیتی، با تساوی بدون گل پایان یافت تا آرسنال و لیورپول با امید بیشتری رقابت های لیگ برتر را پی بگیرند.

پنج شنبه شب در بازی عقب افتاده از لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد با قضاوت اتکینسون میزبان منچستریونایتد بود. هر دو تیم به نسبت بازی قبلی خود تغییراتی داشتند. پپ در غیاب سیلوا، استرلینگ را به ترکیب تیمش بازگردانده بود. مورینیو هم در نبود، زلاتان، پوگبا، روخو و سایر مصدومین تیمش، با ترکیبی محتاطانه تیمش را به زمین فرستاد:

منچسترسیتی

براوو، زابالتا، کمپانی، اوتامندی، کولاروف، توره، فرناندینیو، استرلینگ، دی بروین، سانه، آگوئرو

نیمکت: کابایرو، سانیا، فرناندو، ناواس، کلیچی، ژسوس، گارسیا

منچستریونایتد

دخیا، والنسیا، بایی، بلیند، دارمیان، هررا، کریک، فلینی، مارسیال، مخیتاریان، رشفورد

نیمکت: رومرو، شاو، فوسو منساح، توانزبه، یانگ، لینگارد، رونی

منچسترسیتی که از امتیاز میزبانی برخوردار بود و مطابق با سبک همیشگی بازی خود، تمایل زیادی روی تصاحب توپ و میدان داشت، در همان دقیقه هشتم بازی روی غفلت بازیکنان یونایتد می توانست به گل برسد که ضربه آگوئرو به تیر دروازه برخورد کرد.

در آن سمت شیاطین سرخ که به سرعت مخیتاریان، رشفورد و مارسیال دل بسته بودند در تلاش بودند تا روی ضدحملات به حریف ضربه بزنند. در دقیقه 24 یکی از بهترین فرصت های یونایتد روی اشتباه براوو حاصل شد که ضربه مخیتاریان توسط دروازه بان حریف مهار شد و یونایتد به نتیجه نرسید.

اما سیتی بعد از گذر از دقیقه 30، عرصه را بر یونایتد تنگ تر کرد و شیاطین سرخ هم عقب تر نشستند تا به دفاع بپردازند. با این وجود، سیتی که در خلق موقعیت و رسیدن به محوطه جریمه یونایتد خیلی موفق نبود، شانسش را روی شوت های از راه دور امتحان کرد که به نتیجه ای نرسید. در نیمه اول، دو بار آگوئرو و استرلینگ و یک بار هم کولاروف با شوت از راه دور شانس خود را امتحان کردند که هیچ یک به ثمر ننشست.

در آن سمت هم در اواخر نیمه اول سانتر رشفورد روی دروازه با حضور هررا روی تیر دوم همراه شد که ضربه سر این بازیکن به بیرون رفت. تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم منچسترسیتی سعی کرد تا با ریتم سریعتری توپ را به گردش درآورد تا یونایتد فرصت سازماندهی در خط هافبک را پیدا نکند و بتواند با تنگ کردن عرصه بر میهمان خود، به گل برتری برسد. در پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم سیتی تملک کامل روی توپ و میدان داشت ولی باز هم در رسیدن به محوطه جریمه یونایتد خیلی موفق نبود. تلاش های سیتی معطوف به شوت های راه دور بود که ضربات آگوئرو، استرلینگ و دی بروین راه به جایی نبرد.

شیاطین سرخ که در نیمه اول تلاش داشتند روی ضدحملات به حریف ضربه بزنند، با سبک بازی منچسترسیتی در نیمه دوم مجبور به دفاع کامل شدند و فرصتی برای ضربه زدن به حریف پیدا نکردند. یونایتد با اکثر نفرات در زمین خود در فکر دفاع از دروازه اش بود، سیتی هم همچنان در خلق موقعیت جدی گلزنی ناموفق بود.

در دقیقه 80، سه تعویض انجام شد، براوو به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و کابایرو به جای او وارد زمین شد. ناواس هم جای سانه را پر کرد، برای یونایتد هم مارسیال از زمین بیرون رفت و لینگارد به جای وی وارد زمین شد.

دقیقه 83: فلینی در میانه های زمین حریف، آگوئرو را با خطا سرنگون کرد و داور به او کارت زرد نشان داد، بازیکنان حریف سریع توپ را به گردش درآوردند و لحظاتی بعد فلینی بار دیگر روی آگوئرو مرتکب خطا شد که با واکنش مهاجم آرژانتینی حریف همراه شد، فلینی با ضربه سر آگوئرو را زد، برخورد این دو با بزرگنمایی مهاجم آرژانتینی همراه شد و داور هم با کارت قرمز مستقیم فلینی را از زمین اخراج کرد.

در واکنش به این اخراج، سیتی که به دنبال گل بود، ژسوس را به زمین فرستاد، مورینیو هم فوزو منسا را به جای مخیتاریان وارد زمین کرد. سیتی در ده دقیقه پایانی بازی (شامل شش دقیقه وقت اضافه) یونایتد را کاملاً تحت فشار گذاشت تا از برتری عددی خود بهره ببرد.

میزبان حتی به گل برتری هم رسید که گل ژسوس به درستی توسط کمک داور آفساید اعلام شد. در ادامه نیز آگوئرو بار دیگر فرصت خوبی را از دست داد تا در نهایت دربی منچستر با تساوی بدون گل پایان یابد. نتیجه ای که کاملاً به نفع آرسنال و لیورپول بود.

خلاصه بازی منچسترسیتی 0-0 منچستریونایتد

1878