عکس نوشت/ انتقام تلخ تراکتورسازی از ذوب‌آهن

عکس نوشت/ انتقام تلخ تراکتورسازی از ذوب‌آهن

وبسایت رسمی برنامه نود - تراکتورسازی تبریز با شکست در فینال جام حذفی، فرصت حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را از ذوب‌آهن اصفهان گرفت.

به گزارش خبرنگار وبسایت نود، تیم تراکتورسازی تبریز در حالی با شکست در فینال جام حذفی از رسیدن به مقام قهرمانی بازماند که این شانس را داشت تا با قهرمانی در این مسابقات، سهمیه مستقیم فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

سرخپوشان تبریزی بعد از کسب مقام سوم لیگ، این شانس را داشتند تا با قهرمانی در جام حذفی، به صورت مستقیم به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان صعود کنند اما تبریزی‌ها با شکست مقابل نفت در فینال جام حذفی، نه تنها این فرصت را از دست دادند، بلکه شانس حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان فصل بعد را نیز از تیم چهام لیگ برتر یعنی ذوب‌آهن اصفهان گرفتند.

نکته جالب توجه در این میان این مساله است که فصل گذشته این تیم ذوب‌آهن بود که با قهرمانی در جام حذفی شانس حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان را از تراکتورسازی گرفته بود. فصل پیش تراکتورسازی بعد از کسب مقام چهارم لیگ، امیدوار بود با قهرمانی استقلال در جام حذفی، شانس حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان را کسب کند اما ذوب‌آهن با شکست استقلال قهرمان جام حذفی شد تا شانس سرخپوشان تبریزی برای حضور در آسیا از بین برود.

این فصل اما سبزپوشان اصفهانی که در هفته پایانی لیگ با قرار گرفتن در رده چهارم، امیدوار به قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی بودند تا شانس حضور در پلی‌آف فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب کنند، ولی با شکست تراکتورسازی دیگر هیچ شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارند و به جای آنها این نفت تهران است که به صورت قطعی فصل بعد در آسیا به میدان خواهد رفت و تراکتورسازی نیز راهی پلی‌آف خواهد شد تا به این ترتیب اصفهان بعد از چندین سال هیچ نماینده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشد.

باتوجه به اتفاقات فینال جام حذفی در دو فصل اخیر، می‌توان گفت تراکتورسازی این فصل به نوعی انتقام فصل پیش را از ذوب‌آهن گرفت. با این تفاوت که ذوبی‌ها با قهرمانی در جام حذفی تراکتورسازی را در راه رسیدن به لیگ قهرمانان ناکام گذاشتند اما تبریزی‌ها با شکست در فینال جام حذفی، شب تلخی را برای خود و رقیب اصفهانی خود رقم زدند.

6017