پیش بازی بایر لورکوزن - بایرن مونیخ؛ باواریایی ها برای تجدید قوا فقط برد می خواهند

پیش بازی بایر لورکوزن - بایرن مونیخ؛ باواریایی ها برای تجدید قوا فقط برد می خواهند

وبسایت رسمی برنامه نود - از هفته بیست و نهم بوندس لیگا بایر لورکوزن در دیدار حساس و دشوار میزبان بایرن مونیخ خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود، روز شنبه و از ساعت 21 به وقت ایران تیم های بایر لورکوزن و بایرن مونیخ از هفته بیست و نهم بوندس لیگا به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این بازی برعهده دانیل زیبرت داور 32 ساله برلینی خواهد بود.

وضعیت دو تیم

بایر لورکوزن در حال سپری کردن بدترین فصل خود در چند سال اخیر است و با ادامه شرایط کنونی کسب سهمیه رقابت های اروپایی برای شیرها غیرممکن خواهد بود. پس از اخراج اشمیت در ماه مارس، لورکوزن تنها یک برد کسب کرده است و اکنون با کسب 35 امتیاز در مکان دوازدهم جدول بوندس لیگا قرار گرفته اند. برای بازی مقابل بایر مونیخ تایفون کورکوت از چیچاریتو، لارس بندر، چالهان اوعلو و یوناتان تاه نمی تواند استفاده کند.

اوضاع برای تیم آنچلوتی بسیار پیچیده است. از یک سو قهرمانی آن ها در بوندس لیگا در حال به وقوع پیوستن است و از سویی دیگر آن ها در فکر بازی برگشت مقابل رئال مادرید و جبران شکست بازی رفت هستند. با توجه به اختلاف 10 امتیاز با تیم دوم جدول پنجمین قهرمانی پیاپی مونیخی ها مسجل به نظر می رسد. برای بازی مقابل لورکوزن آنچلوتی از چندین مهره اصلی خود نمی تواند استفاده کند. متس هوملس، لواندوفسکی و بواتنگ به دلیل مصدومیت همراه تیم به لورکوزن سفر نکرده اند.

نکات ویژه بازی

• لورکوزن در فصل جاری مقابل 3 تیم اول جدول موفق به کسب امتیاز نشده است. شیرها هر پنج بازی خود مقابل هوفنهایم، لایپزیگ و بایرن مونیخ را واگذار کرده اند.

• از تابستان 2009 تاکنون این دو تیم 15 بار به مصاف هم رفته اند و لورکوزن در 8 بازی موفق به کسب امتیاز شده است (3 برد و پنج مساوی). در بین تیم های بوندس لیگا فقط گلادباخ و دورتموند عملکردی بهتر از لورکوزن مقابل بایرن مونیخ در این دوره داشته اند.

• برای بازی مقابل بایرن مونیخ تمامی بلیط های بای آرنا به فروش رفته و این یعنی بایرن مونیخ برای سیصد و پنجاهمین بار پیاپی در استادیوم های پر در بوندس لیگا به میدان می رود.

• بایرن مونیخ پیرترین تیم بوندس لیگا را در اختیار دارد و لورکوزن در رده دوم قرار دارد.

• روبرت لواندوفسکی در صورتی که آسیب دیده هم نبود در این بازی به دلیل 5 کارته بودن نمی توانست به میدان برود. این اتفاق برای اولین بار برای مهاجم لهستانی از زمان حضورش در بایرن مونیخ رخ داده است.

• دو تیم قبل از این 75 بار در بوندس لیگا به مصاف هم رفته اند که سهم لورکوزن 16 برد و بایرن مونیخ 44 برد بوده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

7899