عزیزمحمدی: طی چهار سال، 88 خارجی با سه تیم مطرح کشور قرارداد بسته اند!

عزیزمحمدی: طی چهار سال، 88 خارجی با سه تیم مطرح کشور قرارداد بسته اند!

ریس سابق سازمان لیگ گفت: در لیگ کنونی 45 بازیکن خارجی داریم. کدامیک فیکس بازی می کنند و کدام یک از بازیکنان داخلی ما بهتر هستند؟

به گزارش کاپ، عزیزالله محمدی اظهار داشت:  من زمانی که رییس سازمان لیگ شدم معضل کنونی را دیدم. در آن زمان 32 بازیکن جذب شده بودند که 12 نفر اصلا بازی نکرده بودند و برخی از آن ها زیر 90 دقیقه بازی کرده بودند. استفاده از بازیکنان خارجی برای رشد فوتبال است. اگر قرار است بازیکن خارجی بیاوریم که فوتبال از آن بهره نبرند فایده ندارد.  در لیگ کنونی 45 بازیکن خارجی داریم. کدامیک فیکس بازی می کنند و کدام یک از بازیکنان داخلی ما بهتر هستند؟

وی افزود: 88 بازیکن و مربی از سال 91 تا 95 با سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی قراداد بسته اند و رفته اند. همه شان هم طلبکار هستند و شکایت کرده اند. کدامیک به سود ما بوده اند. الان ملوان، صبا، سیاه جامگان، استقلال خوزستان و راه آهن و سایر تیم ها مشکل دارند. قبل از این هم از پاس همدان و استیل آذین و پرسپولیس 6 امتیاز کم شد.

عضو اتحادیه باشگاههای فوتبال تصریح کرد: در حال حاضر باشگاهها کامل خصوصی نشده اند به همین خاطر مدیران یا باید خودشان اطلاعات کامل داشته باشند یا این که معاون حقوقی و فنی داشته باشند. من شرایطی گذاشته بودم که الان آیین نامه را اندکی تسهیل کرده اند و کار بدتر شده است. گفته بودم بازیکنان خارجی آمریکای جنوبی حتما باید از لیگ های اروپایی یا آمریکای جنوبی مستقیما این جا آمده باشند. ضمن این که باید از تست پزشکی سربلند بیرون بیایند. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان حضورم در هیات فوتبال، کتاب فوتبال شناسی که قوانین فوتبال در آن ترجمه شده است را برای تمام تیم ها فرستادم. از جمله حداقل الزامات برای قرارداد با نفرات خارجی در آن نوشته شده بود. در حال حاضر متاسفانه کمیته وضعیت بازیکنان در فدراسیون نداریم و بازیکنان مجبورند در کمیته انضباطی حکم بدهند.

عضو اتحادیه باشگاههای فوتبال  بیان داشت: باید در کمتیه بین الملل نفراتی باشند که دایم آنجا باشند که بتوانند نامه ها را به باشگاهها بدهند. مثل بازیکنی که اخطارش اشتباه به سازمان لیگ می رود ولی این وظیفه سرپرست است که پیگیری کند.

وی در ارتباط با شرایط تراکتورسازی خاطرنشان کرد: اگر بحث قرارداد شهباززاده نبود تراتور تا آخر فصل با این نفرات بازی می کرد. پس فدراسیون هم در این میان مقصر است. با این بازیکنان خلاف،حق سایر تیمها هم که مقابل تراکتور بازی می کردند خورده می شد. الان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مستقیما با باشگاهها در تماس هستند.

محمدی درباره شرایط قرارداد دو بازیکن سرباز تراکتورسازی اذعان داشت: برداشت من این است که با توجه به دادن دو زمان نقل و انتقالات به فیفا، به نظرم می رسد که قرارداد عالیشاه و نوراللهی دو روز زودتر قرارداد بسته اند