پیش بازی منچستر یونایتد - تاتنهام؛ نبرد مرگ و زندگی برای شیاطین سرخ

پیش بازی منچستر یونایتد - تاتنهام؛ نبرد مرگ و زندگی برای شیاطین سرخ

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر یونایتد در هفته پانزدهم لیگ برتر یک بازی دشوار را مقابل تاتنهام برگزار خواهد کرد.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های منچستر یونایتد و تاتنهام هاتسپر در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر، ساعت 17.45 یکشنبه 21 آذر 1395 در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر به قضاوت رابرت مدلی برگزار می شود. این دو تیم در همسایگی یکدیگر در جدول رده بندی لیگ حضور داشته ولی تاتنهام 6 امتیاز بیشتر از منچستر یونایتد به دست آورده است. شاگردان ژوزه مورینیو به جز لیگ برتر، در سایر مسابقات یعنی لیگ اروپا و جام اتحادیه نتایج خوبی می گیرند.

منچستر یونایتد که به تازگی از سفر طولانی اوکراین برگشته، در 3 بازی اخیر لیگ برتر به نتیجه مشابه 1-1 دست پیدا کرده و 13 امتیاز با صدر جدول فاصله گرفته اند. به نظر می رسد که هر هفته از بخت قهرمانی شیاطین سرخ در لیگ برتر کاسته می شود ولی امیدهای منچستر یونایتد با پیروزی مقابل تاتنهام احیاء خواهد شد همان طور که شکست در این بازی به معنای پایان  رؤیای قهرمانی یونایتد است.

تاتنهام نیز اخیراً نتایج پر فراز و نشیبی گرفته است. شاگردان مائوریسیو پوچتینو از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده و از این پس همچون منچستر یونایتد در لیگ اروپا به میدان خواهد رفت. آنها در فصل جاری لیگ برتر فقط یک بار باخته و در آخرین بازی نیز با برتری قاطع 5-0 تیم سوانسی سیتی را از پیش رو برداشته اند. نتایج تاتنهام نسبت به فصل گذشته دچار افت شده و کارشناس ها شانس زیادی برای قهرمانی این تیم قائل نیستند. پیروزی در این بازی به معنای حضور تاتنهام در جمع 4 تیم بالای جدول خواهد بود.

نکات آماری بازی:

منچستر یونایتد از ماه سپتامبر تاکنون در دو بازی متوالی پیروز نشده ولی در صورت شکست تاتنهام به این امر نائل خواهد شد.

منچستر یونایتد طی 8 تقابل اخیر با تاتنهام در لیگ برتر فقط 2 بار پیروز شده است. (3 تساوی و 3 باخت)

آخرین رویارویی این دو تیم در لیگ برتر با پیروزی 3-0 تاتنهام به پایان رسید که بزرگ ترین برد این تیم شمال لندن مقابل یونایتد از ژانویه 1996 بود.

منچستر یونایتد طی 4 بازی اخیر خانگی در لیگ برتر به نتیجه تساوی دست یافته است.

تاتنهام طی 14 بازی اخیر لیگ برتر فقط یک بار شکست خورده است.

بیشترین تعداد باخت های تاتنهام در بازی های بیرون خانه در تاریخ لیگ برتر، مقابل منچستر یونایتد رقم خورده است. نیلوفرهای سفید 19 بار در اولدترافورد شکست خورده و فقط 2 بار پیروز شده اند.

وین رونی به 7 تیم لیگ برتری بیش از 10 گل زده که تاتنهام یکی از آن 7 تیم است.

هری کین در مقابل 24 تیم مختلف لیگ برتری به میدان رفته و دروازه 21 تیم متفاوت را گشوده است. یکی از تیم هایی که هنوز از هری کین هیچ گلی دریافت نکرده همین منچستر یونایتد می باشد که طی 5 بازی، دروازه اش را به روی هری کین بسته نگه داشته است.

هری کین طی 6 بازی اخیر لیگ برتر 7 گل به ثمر رسانده است. ماه دسامبر برای او خوش یُمن بوده زیرا طی 10 بازی اخیر لیگ برتر با پیراهن تاتنهام در دسامبر، کین 10 گل زده در کارنامه دارد.

اگر ماه دسامبر برای هری کین خوش یُمن است، برای زلاتان ابراهیموویچ بسیار خوش یُمن تر می باشد زیرا او طی 34 بازی اخیر لیگ در ماه دسامبر با پیراهن میلان، بارسلونا، پاریسن ژرمن و منچستر یونایتد، 34 گل زده در کارنامه دارد.

زلاتان ابراهیموویچ از فصل 13-2012 تاکنون، طی 70 بازی خانگی در لیگ (به همراه پاریسن ژرمن و منچستر یونایتد) توانسته 71 گل به ثمر برساند.

ترکیب اصلی تاتنهام با متوسط سنی 25 سال و 238 روز، جوان ترین تیم در فصل جاری لیگ برتر محسوب می شود.

در 4 رویارویی اخیر این دو تیم، هیچ گاه تیم میهمان موفق به گلزنی نشده است.

کمترین میزان دوندگی در فصل جاری لیگ برتر به منچستر یونایتد با 1490.6 کیلومتر تعلق دارد.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اریک بایی پس از پایان دوره مصدومیت، در بازی مقابل زوریا به میدان رفت. در غیاب کریس اسمالینگ و لوک شاو که مصدومند، احتمالاً بایی در این بازی هم در کنار فیل جونز زوج خط دفاعی منچستر یونایتد را تشکیل می دهند. شاید مایکل کریک به ترکیب اصلی یونایتد بازگردد ولی حضور وین رونی در ترکیب نامعلوم است. خوان ماتا نیز به علت مصدومیت شانس کمی برای حضور در این بازی دارد.

خبر خوش برای هواداران تاتنهام بازگشت توبی آلدرویرلد از مصدومیت و حضور وی در خط دفاعی این تیم می باشد. اریک لاملا و وینسنت یانسن به علت مصدومیت غایب هستند ولی مصدومیت بن دیویس خاتمه یافته است. موسی دمبله نیز پس از استراحت در بازی اخیر با زسکا مسکو، دوباره به ترکیب تاتنهام باز خواهد گشت.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464