غیاثی:سیستم قضاوت استقلال و تراکتور منسوخ شده/ خداداد به فدراسیون برود

غیاثی:سیستم قضاوت استقلال و تراکتور منسوخ شده/ خداداد به فدراسیون برود

کارشناس داوری فوتبال گفت: کسانی همچون خداداد که سندی از فساد دارند باید به کمیته انضباطی و فدراسیون اطلاع بدهند تا باداوران فاسد برخورد شود.

به گزارش کاپ، رضا غیاثی در رابطه با صحبت های دیروز خداداد عزیزی پس از بازی سیاه جامگان اظهار داشت: خداداد عزیزی آدم شوخ طبیعی است. البته حرفهایی که با کمک داور زده است را یک طرفه شنیده ایم و باید حرفهای کمک داور را هم بشنویم.

وی افزود: خداداد یکی از سرداران فوتبال ماست و کسانی که بازی ایران و استرالیا را دیده اند هرگز او را نمی شناسند.  به هر حال ممکن است یکی دو داور ناجور هم در جامعه داوری باشند اما قطعا اگر جامعه آن ها را بشناسد با ان ها برخورد می شود. یاد صحبت های دکتر سیار می افتم که می گفت این جامعه مثل یک سبد سیب گلاب خوشبو است که یکی دو سیب خراب در آن است. هر کسی که از فساد خبر دارد اگر نگوید خودش هم مجرم است. کسانی که مثل خداداد اطلاع دارند باید به کمیته انضباطی و فدراسیون اطلاع بدهند تا با ان ها برخورد شود.

کارشناس داوری درباره استفاده از 6 داور در بازی استققلال و تراکتورسازی اذعان داشت:سیستم داوری شش نفره سیستمی بسیار قدیمی است که فقط و فقط در بازی های یوفا برگزار می شود. ولی در خود کشورهای عضور یوفا این سیستم اجرا نمی شود و از تکنولوژی خط دروازه استفاده می شود. در آسیا امارات و قطر از این سیستم استفاده می کنند. اخیرا که داوران جوان من در کلاسی رفته بودند با داوران اماراتی صحبت کرده بودند و این پیشنهاد را دادند که در ایران اجرا شود. فیفا هم گزارش آزمایشی را قبول نکرده بود.

غیاثی تصریح کرد: داوران به این امید که این داوران سمت دیگر زمین را پوشش دهند خیالشان از این بابت راحت بود که این مساله به قضاوت ضربه زد. همه کسانی که داور چهارم هستند داور هستند. اما چون امارات و قطر از کمک داور استفاده کردند ما هم این کار را کردیم. بعضی شرکت ها این همه هزینه کرده اند و میلیاردها هزینه شده اند. من نمی دانم این پیشنهاد دپارتمان بوده یا جای دیگر؟ شاید با یک تماس تلفنی این اتفاق افتاده است. اگر این سیستم خوب است چرا در همه کشورهای اروپا یا کنفدراسیون های آمریکا و اسیا استفاده نمی شود. اما سوال من این است که فیفا و اسیا دو نهاد بالاتر از ما هستند. چرا هیچ یک از آن ها این کار را نمی کنند و ما این کار را انجام می دهیم

کارشناس داوری کشورمان درباره صحبت های منصوریان در کنفرانس بازی با تراکتور و اعتراض او به تناقضات تصمیمات داوران گفت: قبلا باید سیستم های تلویزیونی نصب شود. چیزی مثل ویدئوچک والیبال زیرا این چیزها یک طرف به قاضی رفتن است.

غیاثی در خاتمه در رابطه با این که مقصر اشتباهات داوری چه کسی است، اذعان داشت: وقتی من رییس کمیته داوران بودم هم همین مشکلات وجود داشت. وقتی به درستی روی داوران سرمایه گذاری کنیم خوب است. وقتی داوری اشتباه کند گردن همکاران ناظر خودمان می اندازم که نمره قلابی به ان ها می دهم. من مشکل داوری امروز نمراتی است که آن ها می دهند. وقتی داوری توسط ناظر نمره 9 می گیرد کمیته داوران نمی تواند به او قضاوت ندهد.