غیاثی: داوران پشت دروازه شهامت تصمیم‌گیری نداشتند

غیاثی: داوران پشت دروازه شهامت تصمیم‌گیری نداشتند

خبرگزاری فوتبالی- رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: حذف داوران پشت دروازه اتفاق بدی نیست زیرا این داوران شهامت تصمیم‌گیری مناسبی نداشتند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، سیدرضا غیاثی در مورد حذف داوران پشت دروازه با از سرگیری رقابت‌ها عنوان کرد: من از ابتدا هم موافق فعالیت این داوران در لیگ برتر نبودم. متاسفانه خیلی از این داوران پشت دروازه شهامت لازم برای تصمیم گیری را نداشتند. به نظر می‌رسد که حذف این داوران به دلیل محدودیت بودجه فدراسیون است اما اتفاق خوبی است.

وی در مورد اینکه گفته شده به دلیل انتشار ویروس کرونا این داوران حذف شده‌اند، اظهار داشت: داوران که کنار یکدیگر در زمین نمی‌ایستند با این حال اگر بخاطر کرونا هم باشد حذف این داوران مساله خاصی در فوتبال‌مان ایجاد نمی‌کند. داور میدان مسابقه را اداره می‌کند و داور چهارم هم حضور دارد. استفاده از داوران پشت دروازه‌ در کل دنیا سلیقه‌ای است. در برخی رقابت‌های اروپایی از داوران پشت دروازه استفاده می‌شود اما در بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال در اروپا از این داوران استفاده نمی‌شود.

غیاثی تصریح کرد: بهترین کار برای پیشگیری از اشتباه‌های داوران استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی است که این پروژه بودجه کلان می‌خواهد و در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که در فوتبال‌مان بتوانیم به دلیل تنگناهای مالی آن را اجرا کنیم. استفاده از VAR برخلاف آنچه برخی در گذشته عنوان می‌کردند هیچ ارتباطی به کمیته داوران ندارد و سازمان لیگ و کمیته مسابقات باید آن را اجرایی کند اما این افراد متاسفانه بحث کمک داور ویدئویی را در گذشته به بیراهه بردند.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به پروتکل‌ بهداشتی فیفا گفت: اجرای این پروتکل‌ها به سود همه اهالی فوتبال است و همه باید بهم کمک کنیم تا مسابقات به بهترین شیوه برگزار شود و دنبال بهانه جویی هم نباشیم.

1984