جوابیه دپارتمان به یادداشت رضا غیاثی 

جوابیه دپارتمان به یادداشت رضا غیاثی 

به گزارش "ورزش سه"، توضیحات دپارتمان داوری با این جمله آغاز شده است:"در جواب یادداشت جناب آقای سیدرضا غیاثی که تلویحاً آمار منتشر شده از سوی دپارتمان داوری را مورد تشکیک قرار داده اند باید توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی و ایشان ارائه نماییم:

1.  اکثر مسابقات لیگ برتر به صورت پخش زنده (استانی و شبکه های سراسری تلویزیون) پوشش تصویری می شود، لذا بازبینی فیلم مسابقات لیگ برتر به علت پوشش اکثر مسابقات آن توسط تلویزیون برای دپارتمان داوران در اولویت قرار می گیرد، همچنین در تلاش هستیم تا کلیه تیم های حاضر در لیگ یک کشور را مجاب نماییم تا در سالن آینده 24 ساعت پس از پایان مسابقه فیلم بازی خود را در اختیار دپارتمان داوران قرار دهند. در لیگ های 2 و 3 و همچنین اغلب مسابقات فوتسال فیلم مسابقات به علت عدم پوشش تصویری به دست ما نمی رسد که بخواهیم آن را مورد آنالیز قرار دهیم. 

2.  تیم جدید دپارتمان داوران از هفته پنجم لیگ برتر کار چیدمان، آموزش و توسعه داوری را بر عهده گرفت که از هفته پنجم تا پانزدهم و با احتساب یازده هفته که در هر هفته هشت مسابقه در آن انجام شده است، می شود 88 بازی. 

3.  قیاس فوتبال ایران و آلمان بهتر است در همه موارد انجام پذیرد، زیرا بسیار واضح است هرچه میزان دوندگی، تعداد پاس ها و سرعت انتقال توپ بالاتر رود، به همان اندازه خلق موقعیت بیشتری رخ می دهد و برخوردهای مشکوک به مراتب بیشتر می شود. حدوداً 9000 دقیقه فیلم مسابقات در یازده هفته بررسی شده است و آمار استخراج شده نیز در سایت فدراسیون فوتبال موجود است.

4.  در حالی که دپارتمان داوران 101 صفحه آمار از یازده هفته عملکرد خود در لیگ برتر منتشر کرده است، مشتاقیم تا جناب آقای غیاثی نیز یک صفحه از عملکرد خود در لیگ برتر در زمان 4 سال تصدی پست ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال را منتشر کنند تا فوتبال کشور از تجربیات گرانبهای ایشان استفاده لازم را ببرد. 

همچنین در خاتمه از همه اصحاب رسانه دعوت به عمل می آوریم تا در جلسه مطبوعاتی دپارتمان داوران که به همت روابط عمومی محترم فدراسیون فوتبال در روز یکشنبه مورخ 10/11/1395 از ساعت 14:00 در محل سالن کنفرانس فدراسیون فوتبال تدارک دیده شده است، شرکت نمایند تا عملکرد و برنامه های دپارتمان داوران به صورت تفضیلی در اختیار خانواده فوتبال قرار گیرد.