آصفی:جواب ناجوانمردی ازبک ها را در زمین دادیم

آصفی:جواب ناجوانمردی ازبک ها را در زمین دادیم

مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال گفت:در بازی برگشت باید رفتاری متناسب با رفتار ازبکستانی ها انجام دهیم.

حمیدرضا آصفی در گفت و گو با خبرنگار کاپ در رابطه با مشکلاتی که در سفر نمایندگان رسانه ها و بازگشت ملی پوشان از ازبکستان به وجود آمد، اظهار داشت: پیگیر وضعیت خبرنگاران بودیم و فدراسیون فوتبال از وزارت امور خارجه خواست که سفیر را احضار کند و نسبت به رفتار ازبکستانی ها اعتراض کند. این کار هم انجام شد اما متاسفانه ازبک ها همکاری نکردند.

وی همچنین افزود: فدراسیون فوتبال کار بیشتری از این نمی توانست انجام دهد چون این کار را به دستگاه سیاسی کشور سپرد. ازبکستان کار خودش را کرد اما به نظرم در بازی برگشت باید رفتاری متناسب با رفتار ازبکستانی ها انجام دهیم. مثلا می توانیم مثل آنها هیچ رسانه ای از ازبکستان را به تهران راه ندهیم.

مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با اینکه در فرودگاه و هنگام بازگشت تیم ملی نیز رفتار بدی با ملی پوشان شده بود، بازهم ما توانستیم دست پر از ازبکستان بازگردیم. ما باید روشمان این باشد که در زمین پاسخ ناجوانمردی های ازبکستان را بدهیم. دیروز همین اتفاق افتاد و با وجود تمام بد اخلاقی ها نتوانستند ما را متوقف کنند.

آصفی در ادامه بیان داشت: فدراسیون تا جایی که توانست سعی کرد در سفر به ازبکستان از تیم ملی حمایت کند اما مهمتر از همه الان بازی پیش روی ما مقابل کره جنوبی است. باید از اتفاقاتی که در ازبکستان افتاد، راحت بگذریم و به بازی بعدی فکر کنیم.

وی درباره اینکه بازی برگشت تیم ملی ایران مقابل ازبکستان قرار است شب قدر برگزار شود، گفت: برای تغییر زمان آن بازی به اینفانتینو نامه نوشتیم. قبلا این مسابقات قرعه کشی شده اما سعی می کنیم زمان بازی را تغییر دهیم.

مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال افزود: این بازی مصادف با شب نوزدهم ماه رمضان است و نامه اش هم آماده شده تا ما منتظر پاسخ اینفانتینو باشیم. احتمالا بتوانیم بازی را یک روز دیرتر برگزار کنیم.

آصفی در پاسخ به این سوال که پرونده تغییر زمان بازی با کره بسته شده، گفت: بله، این بازی قطعا روز سه شنبه ساعت 18 برگزار می شود. ارگان های حاکمیتی نیز مجوز برگزاری این بازی را صادر کردند و مشکلی از این بابت نیست.