آصفی:میخواهندکاندیدای قطری رابرگردانند/مکان بازی باسوریه تغییرنکرده

آصفی:میخواهندکاندیدای قطری رابرگردانند/مکان بازی باسوریه تغییرنکرده

مشاور رییس فدراسیون فوتبال در امور بین الملل گفت: هماهنگی های لازم را با سفارت ایران در ازبکستان انجام دادیم تا بازی با این تیم در نهایت آرامش به انجام برسد.

حمیدرضا آصفی در گفت و گو با کاپ، درباره لغو انتخابات اعضای شورای فیفا به دلیل رد صلاحیت شدن کاندیدای قطری اظهار داشت: در این جلسه اتفاقات غیرمتعارفی رخ داد. فعلا نمی توان اظهارنظر روشنی در این باره داشت اما در چند روز آینده که گرد و غبارها کنار برود مشخص می شود که چه اتفاقاتی صورت گرفته است. 

وی در ادامه افزود: مشخصا لغو انتخابات امروز ناشی از لابی هایی است که صورت گرفته و باز هم کشورهای عربی نقش اصلی را در این میان بازی می کنند. آنها می خواهند کاندیدای قطری را به دور انتخابات برگردانند و علامت سوال های بزرگی را به وجود آوردند.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در امور بین الملل همچنین خاطرنشان کرد: برای ارزیابی هنوز زود است. اما بر ما مسجل شده که هماهنگی هایی با یکدیگر انجام داده اند تا انتخابات عقب بیفتد. ما منتظر هستیم تا کفاشیان به ایران بیاید و گزارش خود را ارائه کند. 

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در امور بین الملل درباره رایزنی های صورت گرفته با سفارت ایران در ازبکستان برای فراهم کردن مقدمات لازم برای حضور تیم ملی در این کشور اذعان داشت: ما هماهنگی های لازم را برای بازی با چین با سفارت کشورمان در این کشور انجام دادیم و خدا را شکر مشکلی هم به وجود نیامد. حالا هم به همین صورت است. هماهنگی های لازم را انجام دادیم و باز هم پیگیر هستیم تا تیم ملی بدون مشکل در ازبکستان حضور داشته باشد گرچه خود سفارتخانه ما هم فعال است. تلاش می کنیم بازی در صورت آرامش و فیرپلی به انجام برسد. البته فکر نمی کنم ازبک ها بخواهند کار غیرمتعارفی انجام دهند اما بالطبع تمام کشورها سعی می کنند از شرایط میزبانی شان به بهترین شکل استفاده کنند.

آصفی در پایان درباره مکان برگزاری بازی ایران و سوریه گفت: آقای کی روش اعلام کرده است که نمی خواهند در لبنان بازی کنند چراکه آنجا امنیت وجود ندارد. البته من خودم آنجا بودم و مساله خاصی نبود اما به هر حال مشکلاتی که در بازی چند سال قبل ایران رخ داد باعث شده حساسیت هایی به وجود بیاید. متاسفانه تا به الان رایزنی هایی که انجام دادیم چاره ساز نبوده و محل بازی هنوز تغییر نکرده است. با این حال دست از تلاش بر نمی داریم و برای تغییر مکان این مسابقه تمام سعی مان را به کار می گیریم.