هوینس شایسته شانسی مجدد در بایرن مونیخ است

هوینس شایسته شانسی مجدد در بایرن مونیخ است

وبسایت رسمی برنامه نود - رئیس کمیته اخلاق فیفا، هانس یواخیم اکرت می‌گوید اولی هوینس علیرغم فرار مالیاتی‌اش، به لحاظ تجاری آسیبی به بایرن‌مونیخ نزده است و تأکید کرد که هرکسی از حق احیای شهرتش در اجتماع برخوردار است.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از ESPN، هوینس 64 ساله بین سال‌های 2009 تا 2014 رئیس باشگاه بایرن‌مونیخ بوده است اما پس از اثبات فرار مالیاتی‌اش، مجبور شد در مارچ 2014 از این سمت استعفا بدهد. او در اواخر فوریه پس از گذراندن نیمی از مدت محکومیتش از زندان آزادشده است و باشگاه بایرن اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده است که هوینس در انتخابات این باشگاه که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد، درحالی‌که هیچ داوطلب دیگری برای این انتخابات ثبت‌نام نکرده است.

مدیرعامل بایرن‌مونیخ، کارل هاینز رومینگه هم پس از عدم گزارش دو ساعت لوکس در فرودگاه مونیخ، توسط دادگاه محکوم شناخته‌شده و جریمه‌ای 249 هزار و 900 یورویی در سال 2013 پرداخت کرده بود. نشریه کیکر از اکرت در مورد احتمال اینکه این دو نفر باسابقه قضایی در بایرن کار کنند پرسیده است و وی در پاسخ گفت:

 پس از گذراندن محکومیتشان، طبق قانون اساسی هرکسی حق دارد برای کسب مجدد جایگاهش در اجتماع تلاش کند. اینکه باشگاه یا موسسه‌ای چنین موضوعی را بپذیرند، به خودشان مربوط است.

وی اضافه کرد:

آقای هوینس محکوم‌شده است و سپس بدهی مالیاتی‌اش را پرداخت کرده و محکومیتش را طی کرده است. به همین دلیل او شایسته فرصتی برای بازیابی جایگاه اجتماعی‌اش خواهد بود.

لازم به ذکر است که اکرت به‌عنوان رئیس کمیته اخلاق فیفا، اعضای بلندپایه آن نظیر سپ بلاتر، جروم والکه و میشل پلاتینی را محکوم کرده است.

1405