موسیمانه نیامده به صدر رفت؛ افتخارات سرمربیان ۴ تیم مدعی لیگ برتر!

موسیمانه نیامده به صدر رفت؛ افتخارات سرمربیان ۴ تیم مدعی لیگ برتر!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی جدید استقلال تهران از نظر تعداد جام‌های به دست آورده؛ بالاتر از سرمربیان ۳ تیم مدعی دیگر لیگ برتر قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، پس از نزدیک به ۷ سال، سرمربی هر ۴ تیم مدعی اصلی لیگ برتر یعنی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور، خارجی هستند.

در بین این مربیان، سرمربی جدید استقلال یعنی پیتسو موسیمانه با این که به تازگی سکان هدایت یک تیم لیگ برتری را برعهده گرفته اما، از نظر شمارش تعداد جام‌های برنده شده؛ در مقایسه با سایرین در صدر جدول قرار گرفته است. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به افتخارات این ۴ سرمربی لیگ برتری.

‌۱- پیتسو موسیمانه 

مرد ۶۱ ساله اهل آفریقای جنوبی که به تازگی سکان هدایت استقلال را بر عهده گرفته است؛ در طی سال‌هایی که در قامت سرمربی تیم‌های مختلف تا پیش از این حضور داشته است؛ موفق به کسب ۲۰ جام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ۴ قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، ۳ قهرمانی سوپر جام آفریقا، ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا، ۲ قهرمانی جام حذفی آفریقای جنوبی، ۲ قهرمانی رقابت های نِد بَنک، ۱ قهرمانی لیگ برتر مصر، ۱ قهرمانی لیگ دسته دو عربستان سعودی و ۱ قهرمانی جام حذفی مصر، اشاره کرد. او حالا در چالشی جدید، اولین سرمربی آفریقایی تاریخ فوتبال ایران است و در اولین گام باید یک استقلال پر ستاره اما پر بحران را به قهرمانی برساند.

۲- ژوزه مورایس 

مرد پرتغالی ۶۱ ساله که دو فصل پیش به سپاهان پیوست و با این تیم تا یک قدمی قهرمانی لیگ برتر در لیگ بیست و دوم نیز پیش رفت؛ پس از دو فصل هدایت طلایی پوشان زاینده رود، با این تیم تنها یک بار به قهرمانی جام حذفی رسیده تا تعداد قهرمانی‌هایش به ۶ برسد. او به جز کسب قهرمانی جام حذفی ایران، ۲ بار قهرمان لیگ کره جنوبی، ۱ بار قهرمان جام حذفی کره جنوبی، ۱ قهرمانی لیگ عربستان و ۱ قهرمانی سوپر جام عربستان را در کارنامه خود دارد.

۳- خوان کارلوس گاریدو

اسپانیایی منظم که هر گونه بی‌نظمی در تمرینات را تاب نیاورده و با فرد خاطی به شدت برخورد می‌کند؛ در اندیشه کسب پنجمین جام زندگی خودش با پرسپولیس است.‌ او تا پیش از این ۱ قهرمانی سوپر جام مصر، ۱ قهرمانی جام حذفی مراکش و ۲ قهرمانی جام کنفدراسیون آفریقا را در کارنامه خود دارد.

۴- دراگان اسکوچیچ 

سرمربی اسبق تیم ملی که یوزها را به جام جهانی ۲۰۲۲ رساند و پس از این اتفاق، از تیم ملی کنار گذاشته شد؛ تا به امروز تنها ۲ بار در زندگی‌اش به عنوان قهرمانی رسیده؛ یک قهرمانی جام حذفی اسلوونی و یک قهرمانی جام حذفی کرواسی. او حالا با تراکتور پرستاره این فصل به دنبال شکستن طلسم قهرمان نشدن‌های خودش و تیمش در رقابت‌های لیگ است.

7899