گزارش ویژه/ شهریاری مخالف انتخاب موسیمانه؛ رییس هیات مدیره ناچار به موافقت شد!

گزارش ویژه/ شهریاری مخالف انتخاب موسیمانه؛ رییس هیات مدیره ناچار به موافقت شد!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی جدید و آفریقایی آبی ها بالاخره انتخاب شد اما انتخاب سرمربی جدید استقلال داستان‌های جالبی داشته است.

به گزارش فوتبالی، جمعه شب و بعد از دو هفته که از برکناری جواد نکونام از سرمربیگری استقلال گذشته بود بالاخره باشگاه استقلال از سرمربی جدیدش رونمایی کرد.همانطور که گفته شد، شهریاری و سمیعی قصد داشتند، پس از پیروزی استقلال مقابل ذوب آهن، با افتخار اعلام کنند که پیتسو موسیمانه سرمربی اهل آفریقای جنوبی که فصل گذشته سرمربی تیم ابحا عربستان بود را به خدمت گرفته اند اما برنامه شان با شکست سه بر صفر استقلال خراب شد و شهریاری و سمیعی هرکدام به صورتی مجبور به فرار از ورزشگاه شدند و هواداران حسابی علیه رییس هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال شعار دادند. 

موسیمانه در حالی به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب و معرفی شد که گفته می شد مدیران این باشگاه پیش از او مربیان زیادی مذاکره کرده بودند اما فقط آفر پل لوگوئن رسانه‌ای شد و ظاهرا هلدینگ گزینه جدی دیگری نداشته است. حتی فرشید سمیعی می گفت مربیان مدنظر هر کدام به دلیلی از پذیرفتن پیشنهاد استقلال سر باز زده اند. صحت هیچ کدام از این گزینه ها هم ثابت نشد. گفته می شد در این مدت برخی گزینه‌ها توسط فرشید سمیعی مدیرعامل استقلال معرفی و پیگیری می‌شدند و برخی هم توسط احمد شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال. شهریاری علاقه ویژه ای به گزینه های اروپای شرقی داشت و البته سمیعی هم سعی داشت گزینه مدنظرش را سرمربی استقلال کند.

در هر حال چیزی که مشخص است موسیمانه گزینه‌ای بود که توسط سمیعی معرفی شد. شهریاری که معمولا همه تصمیم‌های مهم باشگاه را می‌گیرد با این انتخاب کاملا مخالف بود و البته دلایل خودش را داشت. همانطور که قبلا هم گفته شده بود او معتقد بود قیمت موسیمانه بیشتر از 500 تا 600 هزار دلار نیست اما سمیعی نمی پذیرفت. 

برخی نزدیکان شهریاری هم به او تاکید می کردند که نگران تفاوت‌های فرهنگی موسیمانه به عنوان یک مربی آفریقایی با ایرانی‌ها هم بود و حضور یک مربی آفریقایی روی نیمکت استقلال را ریسک بزرگی تلقی می‌‌کردند.

شاید جالب باشد که بدانید که گزینه مطلوب و ایده‌آل شهریاری برای نیمکت استقلال فاتح تریم ترکیه‌ای بود. او اصرار زیادی به مذاکره با این مربی نامدار داشت اما سمیعی به شهریاری گفته بود که راههای دسترسی به تریم وجود ندارد و البته قیمت او هم بالاست و بیش از یک و نیم میلیون دلار می خواهد. به نظر می رسید که مذاکره با تریم خودش یک بلوف بزرگ باشد. نه تنها خود تریم بلکه ایجنت یا ایجنت های او هم پاسخ تماس باشگاه استقلال را ندادند. 

با این وجود خبر هم آمد که یکی از نزدیکان و افراد مورد اعتماد شهریاری با این هدف که شاید بتوانند با تریم ارتباط بگیرند به ترکیه رفتند اما باز هم امکان ارتباط با این سرمربی فراهم نشد و ماموریت با شکست به پایان رسید.

به شکلی عجیب تقریبا گزینه‌هایی که هم از طرف سمیعی و هم از طرف شهریاری معرفی شدند و باشگاه با آنها وارد مذاکره شد پیشنهاد استقلال را رد کردند. تنها گزینه‌ای که راه مذاکره را نبست همین موسیمانه بود.

زمانی که شهریاری به سمیعی می گوید که مذاکره با تریم صورت پذیرد مدیرعامل فعلی استقلال اعلام می کند که نمی تواند و اگر خود آقای شهریاری می تواند، این کار را انجام دهد که شهریاری می گوید مدیرعامل تیم سمیعی است و در نهایت شهریاری ناچار شد به مذاکره و توافق با موسیمانه رضایت بدهد. در واقع موسیمانه به هیچ وجه گزینه شهریاری نبود و شهریاری وقتی دید گزینه دیگری روی میز استقلال نمانده است با «گزینه سمیعی» موافقت کرد.

به این ترتیب مسئولیت انتخاب موسیمانه با سمیعی است و عملکرد خوب یا بد او در استقلال توسط شهریاری به پای سمیعی نوشته خواهد شد و البته ظاهرا یکی از دلایل انتشار شایعه برکناری سمیعی به همین دلیل منتشر شده است! شایعه ای که البته در ادامه دیگر شایعاتی است که درباره سمیعی منتشر شده و البته تایید هم نشده و برخی عقیده دارند که این شایعات رسانه‌ها و کانالها و صفحات نزدیک به خود سمیعی است تا جا پای او را محکم تر کند!

1359