سرمربی جدید استقلال نیامده زیر فشار انتقاد/ قراب: چه عیبی داشت از آلمان و اسپانیا مربی می‌آوردید؟!

سرمربی جدید استقلال نیامده زیر فشار انتقاد/ قراب: چه عیبی داشت از آلمان و اسپانیا مربی می‌آوردید؟!

پایگاه خبری فوتبالی- از اولین منتقد سرمربی جدید استقلال رونمایی شد.

به گزارش فوتبالی، پس از شکست سنگین 3 بر صفر استقلال مقابل ذوب‌آهن، مدیران این باشگاه، تکلیف جانشین جواد نکونام را مشخص کردند و پیتسو موسیمانه، مربی 60 ساله اهل آفریقای جنوبی که با قراردادی یک ساله هدایت آبی‌ها را برعهده گرفت.

قسمت عمده افتخارات این سرمربی، به دوران حضور وی در قاره آفریقا برمی‌گردد، از جمله قهرمانی در جام باشگاه‌های آفریقا با تیم‌های ماملدوی ساندوانز و الاهلی مصر و چندین قهرمانی دیگر در لیگ داخلی کشورش (آفریقای جنوبی).

اما با وجود رزومه قوی در قاره آفریقا، هستند عده‌ای که معتقدند برای استقلال گزینه‌های قوی‌تری هم در دسترس بوده و بهتر بود کسی به عنوان سرمربی تیم انتخاب می‌شد که دست کم چندین سال تجربه کار در تیم‌های مطرح آسیایی یا اروپایی را هم در کارنامه خود داشته باشد.

یکی از پیشکسوتانی که اخیرا علیه انتخاب سرمربی جدید به انتقاد پرداخته، جواد قراب است. او با اعتقاد به اینکه سرمربی جدید استقلال باید از کشورهایی می‌آمده که مهد فوتبال هستند، درباره انتخاب موسیمانه به خبرگزاری ایسنا گفته است: «مربی خارجی را باید از کشوری بیاوریم که فوتبال را تدریس می‌کنند؛ کشوری مانند صربستان، بوسنی و مجموعه یوگسلاوی سابق مربیان تاپی دارند و مدرسان جهانی هستند. انگلیس مهد فوتبال دنیاست و این همه مربی دارد اما از آلمان مربی جذب کرد. رزومه این آقا را می‌گویند که مربی تیم ملی آفریقا بوده اما نمی‌دانم چه کسی او را به باشگاه‌ آورده است. چه عیبی داشت که از آلمان و اسپانیا مربی می‌آوردند؟»

7474