تیمی که بدنساز می‌خواهد؛ منجی استقلال پیدا شد؟

تیمی که بدنساز می‌خواهد؛ منجی استقلال پیدا شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- بدنساز موسیمانه نقش مهمی در تغییر نتایج استقلال در ادامه فصل خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، این روزها حضور موسیمانه در استقلال به صدر اخبار تبدیل شده است. 

از این مربی آفریقایی به اندازه کافی گفته شده است اما شاید مهم‌تر از او یکی از مربیانی است که همراهش به ایران می‌آید. کابلو رانگواگا بدنساز همیشگی همراه موسیمانه است که به استقلال هم آمده و قرار است کارش را برای این تیم آغاز کند. 

یکی از مشکلات واضح استقلال در این فصل بحث بدنسازی بود. جواد نکونام فصل پیش با حضور بدنساز اسپانیایی شرایط خوبی را بر بازیکنان حاکم کرده بود اما این فصل او خرق عادت کرد و با نبودن بدنساز تخصصی، تیمی خسته و ضعیف در دقایق پایانی در اختیار داشت. به همین دلیل است که حضور بدنساز جدید آبی‌ها حتی بیشتر از سرمربی این تیم برای آنها اهمیت داد.

اگرچه زمان بدنسازی، گذشته اما قطعا حضور یک مربی با کارنامه می‌تواند در ادامه کار شرایط را برای استقلال بهتر کند. کابلو رانگواگا عملکرد موفقی داشته و همچنین نقل قولی از او در فضای مجازی از مصاحبه‌های قدیمی‌اش دست به دست می‌شود که ادعا می‌شود در آن گفته که «اگر بازیکنی زیر بار تمرینات او دوام بیاورد در یک هفته در چهار بازی می‌تواند بازی کند.»

فارغ از این که آیا این نقل قول صحت دارد یا نه اما مشخص است که یک بدنسازی خوب می‌تواند استقلال را از شر گل‌های دقایق پایانی راحت کرده و امید گل‌زدن را هم تا دقیقه پایانی در تیم زنده نگه دارد و این تغییر نتایج استقلال را متحول خواهد کرد.

برای تاثیر بدنسازی در تیم‌های موسیمانه می‌توان نگاهی به فینال‌هایی که این مربی در آنها برنده شده و جام گرفته نگاهی انداخت. موسیمانه به نوعی مرد فینال‌هاست و به غیر از سه بار، در هر فینالی که حاضر شده توانسته برنده از زمین خارج شود. 

تیمهای او در فینال‌ها 15 گل زده‌اند که نیمی از آن در دقایق 75 تا 90 زده شده است. این آمار تا حدی می‌تواند بدنسازی خوب تیم‌های موسیمانه را نشان دهد. البته باید منتظر ماند و دید که استقلال تا چه حد با تغییرات بدنی در ادامه فصل مواجه خواهد شد و این تیم که با 5 گل خورده بدترین تیم یک ربع پایانی بازی است چه تغییری خواهد کرد.

4326