درباره اصرار بختیاری‌زاده به برگزاری بازی با ذوب آهن؛ فکر باخت را نکرده بود!

درباره اصرار بختیاری‌زاده به برگزاری بازی با ذوب آهن؛ فکر باخت را نکرده بود!

پایگاه خبری فوتبالی- تصمیم سهراب بختیاری‌زاده برای برگزاری بازی با ذوب آهن در فاصله 4 روز مانده تا بازی با النصر عربستان با انتقاد هواداران استقلال روبرو شده است.

به گزارش فوتبالی، استقلال روز گذشته در بازی هفته هشتم خودش در لیگ برتر مقابل ذوب آهن اصفهان قرار گرفت و در شرایطی که هواداران آبی‌ها انتظار پیروزی داشتند اما در نهایت این تیم با نتیجه 3 بر صفر از میهمانش شکست خورد. 

این بازی در حالی برگزار شد که استقلال روز سه‌شنبه همین هفته در استادیوم رشید شهر دبی میزان النصر عربستان است. به جز استقلال، 3 تیم دیگر ایرانی (پرسپولیس، سپاهان و تراکتور) که در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا دو بازی دارند درخواست کرده بودند که مسابقه این هفته‌شان در لیگ برتر لغو شود که سازمان لیگ با این درخواست آنها موافقت کرد.

حالا بعد از شکست سنگین و غیر منتظره استقلال در بازی دیروز، هواداران استقلال معترض هستند که چرا این بازی برگزار شد. البته اعتراض آنها وارد نیست. چرا که خود باشگاه استقلال و البته سهراب بختیاری‌زاده اصرار داشتند که این بازی برگزار شود.

ظاهرا بختیاری‌زاده احساس می‌کرد که به دلیل تعطیلات فیفادی، تیمش از شرایط مسابقه دور شده است. استقلال با سهراب فقط یک بازی رسمی برگزار کرده بود و بختیاری‌زاده می‌خواست بازی مقابل ذوب آهن برگزار شود تا تیمش هم در شرایط مسابقه قرار بگیرد و هم خودش به شناخت بیشتری از بازیکنانش برسد. 

تا اینجا ایده سهراب منطقی به نظر می‌رسید اما سهراب فکر اینجا را نکرده بود که ممکن است تیمش به ذوب آهن ببازد. او احتمالا فکر می‌کرد استقلال با شکست دادن ذوب آهن پا به مسابقه حساس با النصر خواهد گذاشت. اما استقلال به ذوب آهن باخت. آن هم به بدترین شکل ممکن.

در حال حاضر و بعد از شکست شب گذشته، بزرگ‌ترین مشکل استقلال نداشتن روحیه است. کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که استقلال مقابل ذوب آهن با 3 گل شکست بخورد اما این اتفاق افتاد و ضربه روحیِ سنگینی به بازیکنان استقلال زد.

حالا هواداران استقلال به سهراب اعتراض می‌کنند که تصمیم اشتباهی درباره برگزاری بازی با ذوب آهن گرفته است. آنها می‌گویند استقلال در حال حاضر هم تیم خسته‌ای است و هم روحیه درست و حسابی ندارد.

اما به نظر می‌رسد که این نقد کمی غیر منصفانه است. آخرین بازی استقلال قبل از بازی با ذوب آهن در تاریخ 14 مهر مقابل هوادار برگزار شده بود. اگر استقلال با ذوب آهن بازی نمی‌کرد بین دو بازی متوالی‌اش (بازی با هوادار و بازی با النصر) 17 روز فاصله می‌افتاد و این مساله می‌توانست بازیکنان این تیم را به دلیل دوری از شرایط مسابقه در بازی با النصر دچار مشکل کند.

الان که استقلال با 3 گل از ذوب آهن شکست خورده است منتقدان می‌گویند بختیاری‌زاده هم باید مثل مربی 3 نماینده دیگر ایران درخواست لغو بازی را می‌داد. اما نکته این است که مساله استقلال با 3 تیم دیگر متفاوت است. در بین این تیم‌ها فقط استقلال مربی‌اش را تغییر داده است و طبیعی بود که مربی جدید از هر فرصتی برای شناخت بیشتر تیمش استقبال کند.

به نظر می‌رسد تصمیم بختیاری زاده برای برگزاری بازی با ذوب آهن منطقی بوده است اما او باید فکر شکست خوردن تیمش در این بازی و نحوه مواجهه با این اتفاق را می‌کرد. او بدشانس بود که استقلال قبل از بازی با النصر به شکلی غیر منتظره مقابل ذوب آهن شکست خورد و تحت فشار قرار گرفت.

1359