1+10 بازی ویژه استقلال و ذوب‌آهن در لیگ برتر؛ از درام تا تراژدی (ویدیو)

1+10 بازی ویژه استقلال و ذوب‌آهن در لیگ برتر؛ از درام تا تراژدی (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی -   استقلال و ذوب‌آهن این هفته، رویارویی شماره 47شان در تاریخ لیگ برتر را در تهران برگزار خواهند کرد. در 46 دوئل قبلی، استقلال 18 بار برنده شده، سهم تیم اصفهانی، 12 پیروزی بوده و 16 بازی هم برنده نداشته است. «فوتبالی» با مرور همه این مصاف‌ها به این نتیجه رسیده که قصه این 10 جدال با بقیه خیلی فرق دارد.

1/ بازی برگشت لیگ دوم: ذوب‌آهن صفر- استقلال 3

  در روزهایی که استقلال فقط شکست می‌خورد، آنها برای مصاف با ذوب‌آهن راهی نقش جهان شدند و در یک اتفاق عجیب، میزبان را با 3 گل شکست دادند. بعد از بازی، حکم برکناری علی فتح‌الله‌زاده در مقطع اول مدیرعاملی‌اش صادر شد.

2/ بازی برگشت لیگ چهارم: استقلال صفر- ذوب‌آهن 3

  استقلالِ قلعه‌نویی در یک عصر بارانیِ زمستانی در خانه با 3 گل به ذوب‌آهن باخت. تیم او، نمایش خوبی داشت ولی حریف ضدحملات مهمان نشد. رسول کربکندی چند دقیقه قبل از سوت پایان راهی اتاق کنفرانس شد تا درباره این فتح‌الفتوحش حرف بزند.

3/ بازی رفت لیگ پنجم: استقلال 3- ذوب‌آهن صفر

  درست یک سال بعد، استقلال و قلعه‌نویی در آزادی، انتقام‌شان را از ذوب‌آهن و کربکندی گرفتند و با 3 گل مهمان را شکست دادند. سیاوش اکبرپور در این بازی، یک صحنه تاریخی رقم زد و با ضربه «رابونا» پاس گل داد.

4/ بازی برگشت لیگ پنجم: ذوب‌آهن یک- استقلال یک

  یک هفته به پایان فصل، استقلال به فولادشهر رفت. تیمِ قلعه‌نویی با اشتباه مدافعان حریف به گل رسید و درنهایت با یک امتیاز به خانه برگشت. آن واکنش استثنایی طالب‌لو روی ضربه اشجاری درحالیکه توپ را نمی‌دید، جزو 10 عکس‌العمل برتر تاریخ لیگ است.

5/ بازی رفت لیگ هشتم: استقلال 2- ذوب‌آهن صفر

  تکلیف قهرمانی لیگ هشتم به روز آخر کشیده شد ولی خیلی‌ها می‌گویند این صحنه، همه چیز را رقم زد: خطای 6 ثانیه‌ای که محسن قهرمانی از عیسی اندوی گرفت. همین توپ با ضربه حسین کاظمی و پس از برخورد به تیر عمودی دروازه، گل شد.

ذوب آهن</a>

6/ بازی برگشت لیگ سیزدهم: ذوب‌آهن 2- استقلال یک

  شدیدترین اعتراض تمام دوران سرمربیگری قلعه‌نویی به داور در فولادشهر رقم خورد. بازی یک یک در جریان بود که یدالله جهانبازی، خطا روی نظری را پنالتی نگرفت. قلعه‌نویی به زمین رفت و داور را خطاب قرار داد:«به قرآن، تو بود». ولی داور روی اشتباهش ماند.

7/ بازی رفت لیگ شانزدهم: استقلال 2- ذوب‌آهن یک

  یحیی گل‌محمدی، روزگار درخشانی در ذوب‌آهن داشت و قهرمان جام حذفی و فاتح سوپرجام شد. ولی رفتار سعید آذری در لیگ 16 و محروم کردنش از حضور برابر فولاد، قصه را به پایان نزدیک کرد و این اتفاق با شکست برابر استقلال رقم خورد: اولین برد منصوریان روی نیمکت استقلال.

8/ بازی رفت لیگ هفدهم: استقلال یک- ذوب‌آهن یک

  نتایج فوق‌العاده ضعیف علیرضا منصوریان در دومین فصل نشستن روی نیمکت استقلال، همچنان ادامه داشت. استقلال برابر ذوب‌آهن، با گل چشمی جلو افتاد ولی یک گل آفساید خورد و همین تساوی، پایان دوران منصوریان را رقم زد: یک برد در 7 بازی.

9/ بازی رفت لیگ نوزدهم: ذوب‌آهن 2- استقلال 2

  یک رالی مهیج که بدون برنده تمام شد. ذوب‌آهن در خانه توانست گل اول را بزند. تیمِ استراماچونی در نیمه دوم به بازی برگشت و 2 یک جلو افتاد. مرد ایتالیایی بابت ضربه‌اش به توپ از زمین اخراج شد و تیمش دقیقه 5+90 با ضربه مطهری، گل دوم را خورد.

10/ بازی برگشت لیگ بیست و سوم: استقلال 2- ذوب‌آهن یک

  احتمالا به‌یادماندنی‌ترین بازی استقلالِ نکونام. هنوز بازی به دقیقه 10 نرسیده بود که دروازه آبی‌ها در آزادی باز شد. آنها در نیمه دوم با گل ماشاریپوف به بازی برگشتند و بعد از دقیقه 90 با ضربه دیدنی بلانکو، کامبک‌شان را کامل کردند.

* انتخاب ویژه: بازی برگشت لیگ هفتم: استقلال یک- ذوب‌آهن 2

  استقلال که حالا دیگر فیروز کریمی را هم روی نیمکت نداشت، برابر ذوب‌آهن در ورزشگاه تختی قرار گرفت. وقتی مهمان به گل دوم رسید، تماشاگران صحنه عجیبی را رقم زدند: آنها به زمین بازی پشت کردند و از خجالت مدیران تیم‌شان درآمدند.

5390