ویژه/ اتهام جعل به باشگاه استقلال توسط وکیل سرمربی سابق: قراردادِ «دستکاری شده» امضای نکونام را هم داشته است!

ویژه/ اتهام جعل به باشگاه استقلال توسط وکیل سرمربی سابق: قراردادِ «دستکاری شده» امضای نکونام را هم داشته است!

پایگاه خبری فوتبالی- وکیل نکونام از اتهام جعل سند برای شکایت از استقلال حرف زده است.

به گزارش فوتبالی، خبر شکایت جواد نکونام از باشگاه استقلال دیشب مثل یک بمب در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های زیادی را در پی داشت. واکنش‌هایی که عمدتا منفی بود و نکونام را به خاطر اعلام این شکایت یک روز قبل از بازی استقلال با ذوب آهن نکوهش می‌کرد. هواداران استقلال به صفحه نکونام ریختند و به شدت علیه او در کانال ها و صفحات مجازی، موضع گیری کردند. آنقدر که وکیل نکونام با همان سایتی که گفت و گو کرده بود و خبر از شکایت نکونام داده بود، دوباره گفت و گو کند، خبری که خودش داده بود را تکذیب کند.

طبق خبری که رحمان بیات وکیل نکونام اعلام و سپس تکذیب کرد نکونام دو مورد شکایت از استقلال دارد. اولی که مربوط به برکناری بدون توافق است. اما مورد دوم اتهام سنگینی دارد. 

بیات در این باره گفته بود مورد دوم که قرار است روز شنبه به ثبت برسد، شکایت نسبت به جعل سند است. وکیل نکونام می‌گوید که کاهش قرارداد موکلش از رقم 32 میلیارد به 16 میلیارد، غیرقانونی و بدون رضایت سرمربی وقت استقلال بوده است.

این مساله ابتدا توسط محمدحسین میثاقی در برنامه فوتبال برتر اعلام شد. بعدتر هم در همان روزی که داود حقدوست مشاور فرشید سمیعی آن نشست خبری عجیب و غریب را برگزار کرد نکونام در یک مصاحبه طوفانی گفت: «آقای سمیعی کاری کرده است که اگر بگویم باید از فوتبال برود. کار اشتباهی بدون اجازه من انجام داده که اصلاً اجازه این کار را نداشته است.»

نکونام نگفت سمیعی چکار کرده است اما به نظر می‌رسد ماجرا مربوط به همین مساله‌ای باشد که وکیل نکونام گفته بابت آن شکایت خواهد کرد. یعنی تغییر مبلغ قرارداد نکونام از 32 میلیارد به 16 میلیارد!

حالا سوال اینجاست که این اتفاق چطور افتاده است؟ یعنی باشگاه استقلال چطور در قرارداد نکونام دست برده است؟ طبق چیزی که خود نکونام و وکیلش گفته‌اند نکونام چنین اجازه‌ای به باشگاه استقلال نداده بود.

اما این قرارداد در سازمان لیگ ثبت شده است. پس یعنی همه چیز در ظاهر درست بوده است. در واقع امضای نکونام پای این قرارداد بوده که سازمان لیگ آن را تایید و ثبت کرده است. حالا این که امضای نکونام چطور بدون اطلاع او پای این قرارداد بوده احتمالا همان چیزی است که عنوان شکایت دوم نکونام از استقلال است یعنی: جعل سند!

نکته مهم اما این است که وقتی این قرارداد در سازمان لیگ ثبت شده است پس جواد نکونام نمی‌تواند مطالبه‌ای فراتر از آن داشته باشد. در واقع او در نهایت می‌تواند همان 16 میلیاردی را که در قراردادش ثبت شده است از استقلال بگیرد، نه بیشتر! مگر اینکه جعل سند و جعل امضایش توسط باشگاه استقلال را ثابت کند. کاری که به این سادگی ها نخواهد بود. 

1359