عقب‌نشینی نکونام از شکایت از استقلال؛ از افشای خبر شاکی شده است؟

عقب‌نشینی نکونام از شکایت از استقلال؛ از افشای خبر شاکی شده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- وکیل سرمربی سابق استقلال ابتدا خبر شکایت این مربی از استقلال را رسانه‌ای کرد اما ساعتی بعد خودش خبر را تکذیب کرد.

به گزارش فوتبالی، ساعاتی پس از شکست استقلال مقابل السد قطر در لیگ نخبگان آسیا باشگاه استقلال، رسانه رسمی این باشگاه اعلام کرد که در جلسه هیات مدیره باشگاه با استعفای جواد نکونام موافقت شده است.

رسانه رسمی باشگاه از جزییات این ماجرا اطلاعات بیشتری منتشر نکرد اما وقتی در جایی از کلمه استعفا استفاده می‌شود به این معنی است که دو طرف در این باره به توافق رسیده‌اند. به همین دلیل به نظر می‌رسید قرار نیست نکونام از استقلال شکایت کند.

اما ساعتی پیش رحمان بیات وکیل جواد نکونام خبر داد که آن‌ها روز پنج‌شنبه با حضور در سازمان لیگ، نسبت به نحوه جدایی سرمربی آبی‌ها شکایتی را به ثبت رسانده‌اند. ادعای شاکیان استقلال این است که باید بر سر نحوه جدایی نکونام با آنها توافق می‌شد. اگر یادتان باشد باشگاه استقلال با استعفای اول نکونام که پس از شکست استقلال در دربی انجام شد مخالفت کرد اما استعفای دوم در حالی موافقت شد که توافقی بین نکونام و باشگاه صورت نگرفته بود!

طبق اعلام بیات، این تنها شکایت نکونام از استقلال نبوده است. بیات گفته بود که قرار است از باشگاه استقلال به دلیل جعل سند شکایت کند! وکیل نکونام می‌گوید که کاهش قرارداد موکلش از رقم 32 میلیارد به 16 میلیارد، غیرقانونی و بدون رضایت سرمربی وقت استقلال بوده است.

این خبر در زمان بسیار کوتاهی در فضای مجازی و بین طرفداران استقلال دست به دست شد و آنها را به شدت عصبانی کرد. آنها از این که نکونام روز قبل از بازی استقلال و ذوب آهن دست به شکایت از تیم سابقش زده است شاکی شده‌اند.

اما طولی نکشید که وکیل نکونام حرف‌های خودش را تکذیب و اعلام کرد نکونام گفته قصد ندارد از استقلال شکایت کند! بیات در توضیح این ماجرا گفت: «صحبت‌های مطرح شده درباره شکایت در حد استمزاج و بحث‌های حقوقی بین وکیل و موکل بود و من فکر کردم که باید در این زمینه اطلاع رسانی انجام بشود اما آقای نکونام در تماس با بنده اعلام کردند که شکایتی نکرده و قصد این کار را ندارند. متوجه شدم ایشان تمایل نداشتند حتی در این باره هم اطلاع رسانی خاصی بشود، به خصوص که استقلال دو بازی حساس در پیش دارد و برای آقای نکونام، اولویتی مهم‌تر از موفقیت استقلال نیست. انتشار این خبر اشتباهی سهوی از سوی بنده بود و پس از رسانه‌ای شدن این موضوع، آقای نکونام از این بابت بسیار ناراحت بودند. بابت این مساله از هواداران استقلال پوزش می‌خواهم.»

اعلام این خبر و تکذیب آن در فاصله زمانی کوتاه سوالات زیادی را ایجاد کرد. به نظر می‌رسد اکثر کسانی که مصاحبه دوم و تکذیبیه بیات را خوانده‌اند آن را باور نکرده‌اند. چرا که در مصاحبه اول او نکاتی وجود دارد که تکذیب شدنی نیست.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابهام این است که بیات در مصاحبه اولش به صراحت اعلام کرده است که او و موکلش (نکونام) با حضور در سازمان لیگ از باشگاه استقلال شکایت کرده‌اند! شاید اگر بیات اشاره‌ای به حضور در سازمان لیگ نمی‌کرد، تکذیب مصاحبه اول راحت و باورپذیر بود. اما سوال این است که آیا او و نکونام فقط برای استمزاج و بحث حقوقی به سازمان لیگ رفته‌اند؟ این کار تلفنی هم انجام می‌شود و حتی نیاز به ملاقات حضوری هم ندارد چه برسد به این که به سازمان لیگ هم بروند!

این طور به نظر می‌رسد که واکنش تند هواداران استقلال به شکایت نکونام از استقلال باعث شده او دست به تکذیب خبر شکایت بزند. این عقب نشینی در واقع برای آرام کردن اوضاع است.

نکته مهم این است که به هر حال فیلم استعفای نکونام در نشست خبری بعد از بازی با السد قطر موجود است. هر چند استعفای مکتوب ارزش قانونی دارد اما به هر حال همه شنیده‌اند که او خودش تصمیم به استعفا گرفته است.

به هر حال وجهه نکونام به قدری در میان استقلالی‌ها خراب شده است که آنها خبر شکایت او از استقلال را باور می‌کنند اما تکذیب آن را نه. حالا باید منتظر ماند و دید شکایت نکونام و وکیلش از استقلال واقعا انجام شده است یا نه.

1359