رد پای دو خارجی در پیروزی استقلال خوزستان؛ این گل‌ها مدرسه‌ای بود!

رد پای دو خارجی در پیروزی استقلال خوزستان؛ این گل‌ها مدرسه‌ای بود!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال خوزستان با درخشش بازیکنان خارجی‌اش موفق شد مس رفسنجان را شکست بدهد.

به گزارش فوتبالی، هفته هشتم لیگ برتر ایران امروز با برگزاری 3 مسابقه شروع شد. امروز چادرملو اردکان با یک گل از سد خیبر خرم آباد گذشت و شمس آذر قزوین مقابل هوادار با تساوی یک بر یک متوقف شد.

در سومین و آخرین بازی امروز، تیم استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز که برای اولین بار شاهد استفاده از سیستم VAR بود میزبان مس رفسنجان بود و موفق شد با نتیجه 3 بر دو مهمانش را شکست بدهد.

ابتدا مس توسط فرشید باقری در دقیقه 26 به گل رسید. سپس استقلال خوزستان در دقیقه 45 با گل‌به‌خودی محمدرضا مهدی‌زاده به گل تساوی رسید. در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده تیوی بیفوما گل برتری استقلال خوزستان را زد. در اوایل نیمه دوم بیفوما یک بار دیگر هم دروازه مس را باز کرد اما این گل توسط VAR به دلیل آفساید بودن رد شد. 3 دقیقه بعد اما کاینا نونس گل سوم استقلال خوزستان را زد که این یکی درست بود و توسط داور تایید شد. در دقیقه 89 بهنام برزای گل دوم مس را با ضربه سر زد اما این گل برای فرار مس از شکست کافی نبود و بازی با نتیجه 3 بر دو تمام شد.

نکته‌ای که در این بازی توجهات را به خودش جلب کرد درخشش دو بازیکن خارجی و باکیفیت استقلال خوزستان یعنی تیوی بیفوما و کاینا نونس بود. هر کدام از این دو نفر یک گل زدند و جالب این که هر دو گل روی همکاری همین دو نفر به ثمر رسید. 

روی گل دوم بیفوما توپ بلندی را که در میانه زمین به سمتش آمده بود با یک ضربه تکنیکی به نونس داد و خودش به سمت محوطه جریمه مس دوید. نونس چرخید و یک پاس عمقی برای بیفوما انداخت. با اشتباه مدافع مس در دفع توپ، بیفوما صاحب توپ شد و بعد از یک حرکت تکنیکی با یک ضربه چیپ فنی دروازه حامد لک را باز کرد.

گل دوم استقلال خوزستان به مس رفسنجان توسط بیفوما

در گل سوم جای پاسور و زننده گل تغییر کرد. روی پاس عرضی هافبک مس، محمود مطلق زاده پاس را برید و به بیفوما داد. بیفوما بدون معطلی و کار اضافه به نونس داد و خودش به سمت محوطه جریمه دوید. نونس پاس بیفوما را با یک پاس عمقی جواب داد و بیفموما پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس عرضی توپ را به نونس برگرداند. نونس در مقابل دروازه لک به راحتی گل دوم را زد.

گل سوم استقلال خوزستان به مس رفسنجان توسط نونس

گذشته از این که دو بازیکن خارجی دو گل برای استقلال خوزستان گل زدند نحوه ضربه زدن و هوش بالای آنها هم در صحنه دو گل مشخص بود. این دو بازیکن بدون هیچ حرکت اضافه‌ای و به سریع‌ترین شکل ممکن حمله را پیش بردند و همین باعث شد مدافعان مس روی هر دو گل جا بمانند. در اصطلاح فوتبالی‌ها به چنین گل‌هایی «مدرسه‌ای» می‌گویند. 

استقلال خوزستان در این فصل چند بازیکن خارجی خوب و باکیفیت دارد و امیدوار است با این بازیکنان نتایج خوبی بگیرد. 

1359