جانشین احتمالی پپ گواردیولا روی نیمکت منچسترسیتی کیست؟

جانشین احتمالی پپ گواردیولا روی نیمکت منچسترسیتی کیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- قرارداد پپ گواردیولا در پایان فصل جاری با منچسترسیتی به پایان می‌رسد و این باشگاه در حال بررسی گزینه‌های احتمالی هدایت سیتیزن‌ها در صورت جدایی مرد اسپانیایی است.

به گزارش فوتبالی، منچسترسیتی در صورتی که پپ گواردیولا در پایان فصل قراردادش را تمدید نکند، روبن آموریم سرمربی اسپورتینگ را برای هدایت سیتیزن‌ها در نظر دارد.

گواردیولا آخر هفته گذشته در مورد آینده خود گفت که "هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد". آموریم به عنوان یکی از بهترین سرمربیان جوان اروپا شناخته می‌شود.

این سرمربی 39 ساله یکی از متحدان نزدیک هوگو ویانا است که تابستان آینده به عنوان مدیر ورزشی سیتی کار خود را آغاز خواهد کرد.

ویانا که از سال 2018 به عنوان مدیر ورزشی اسپورتینگ فعالیت می‌کند، تا پایان فصل که زمان بازنشستگی چیکی بگیریستاین 60 ساله، مدیر ورزشی فعلی منچسترسیتی است، با او همکاری خواهد کرد.

با توجه به اینکه گواردیولا هنوز تصمیمی در مورد تمدید قراردادش اتخاذ نکرده، احتمال یک چالش فوری برای یافتن جانشین او وجود دارد. البته گواردیولا ماندن در سیتی را رد نکرده و سیتی هم نمی‌خواهد یکی از بهترین سرمربی‌های جهان را از دست بدهد.

برخی نشانه‌ها حاکی از این هستند که در صورت خالی شدن جای گواردیولا در سیتی، آموریم یک مدعی اصلی خواهد بود. این سرمربی پرتغالی مدتی است که در رادار باشگاه‌های بزرگ قرار گرفته و تابستان گذشته گزینه جانشینی یورگن کلوپ در لیورپول بود اما در نهایت آرنه اسلات روی نیمکت لیورپول نشست.

آموریم در سال‌های اخیر با چلسی هم گفتگو کرده است.اخیراً زمانی که وستهم قصد داشت جایگزین دیوید مویس را انتخاب کند نیز او جزء گزینه‌های هدایت وستهم بود.

آموریم برای مذاکره به لندن پرواز کرد اما بدون توافق به پرتغال بازگشت. آموریم که فصل گذشته دومین قهرمانی خود با اسپورتینگ را به دست آورد، بعداً به دلیل بی احترامی به مدیران وستهم در جریان مذاکرات، عذرخواهی کرد.

در آن زمان تردیدهایی وجود داشت که آموریم به طور جدی به وستهم فکر می‌کند اما در نهایت جولن لوپتگی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

سرمربی سابق براگا به ادامه حضور در اسپورتینگ و منتظر ماندن برای یک پیشنهاد عالی راضی است. او استعداد خود را به تیم‌های لیگ برتری در رقابت‌های اروپایی نشان داده، به‌ویژه با شکست تاتنهام در لیگ قهرمانان در سال 2022 و حذف آرسنال از لیگ اروپا در سال بعد از آن.

۱۰۳۳