جانشین قدوس در مقابل قطر؛ این محمد یا آن محمد؟

جانشین قدوس در مقابل قطر؛ این محمد یا آن محمد؟

پایگاه خبری فوتبالی- جانشین سامان قدوس در بازی با قطر، چه کسی خواهد بود؟

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران روز پنج شنبه هفته گذشته در سومین بازی مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در تاشکند مقابل تیم ملی ازبکستان به زمین رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد. با این تساوی هر دو تیم 7 امتیازی شدند   و ازبکستان به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از ایران در صدر جدول گروه باقی ماند.

بازی دو تیم نسبتا متعادل بود اما با اخراج صالح حردانی در اوایل نیمه دوم کار برای ایران کمی سخت شد. هرچند فشار ازبک‌ها زود فروکش کرد و حتی ایران در دقایقی کاملا سوار بر بازی بود و می‌توانست گل برتری را بزند. علاوه بر حردانی که با کارت قرمز اخراج شد سامان قدوس هم با گرفتن کارت زرد دو اخطاره شد و او هم مثل حردانی بازی با قطر را از دست داد.

حالا درباره انتخاب جانشین این دو نفر در ترکیب ابهامات زیادی وجود دارد. درباره حردانی به نظر می‌رسد میلاد محمدی به جای او در دفاع راست بازی خواهد کرد. اما درباره قدوس ابهامات بیشتری وجود دارد.

در خط هافبک تیم ملی دو «محمد» حضور دارند که به احتمال زیاد یکی از آنها جای سامان را در ترکیب اصلی تیم ملی خواهد گرفت. یکی محمد کریمی و دیگری محمد قربانی. البته امید نورافکن هم قادر است در این پست بازی کند اما احتمال حضور او در دفاع چپ بیشتر است.

در بازی‌های اخیر تیم ملی، محمد قربانی دقایق بیشتری به زمین رفته است. کریمی هم در تورنمنت کافا دقایقی برای تیم ملی بازی کرد اما در مسابقات مرحله دوم انتخابی جام جهانی و در جام ملت‌های آسیا از ترکیب تیم ملی دور بود. کریمی فقط یک دقیقه در بازی دوم با امارات به زمین آمد.

قربانی هم با شروع مسابقات انتخابی جام جهانی فرصت بیشتری برای بازی در تیم ملی پیدا کرده است. او در 3 بازی مرحله اول مقابل ترکمنستان، هنگ کنگ و ازبکستان در مجموع حدود 180 دقیقه در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و در بازی اخیر با امارات هم 14 دقیقه در زمین بود.

نمی‌شود از حالا به طور قطع در این باره صحبت کرد اما به نظر می‌رسد شانس قربانی که در تیم اورنبورگ بازی می‌‌کند بیشتر از کریمی است. با این وجود باید تا عصر فردا صبر کنیم و منتظر تصمیم نهایی امیر قلعه‌نویی بمانیم.

1359