ابهامات تازه درباره ماجرای استقلال و لو گن؛ از ویزا و تهدید تا ناراحتی سرمربی فرانسوی!

ابهامات تازه درباره ماجرای استقلال و لو گن؛ از ویزا و تهدید تا ناراحتی سرمربی فرانسوی!

پایگاه خبری فوتبالی- توضیحات دیروز سمیعی درباره دلیل عدم توافق با «پل لو گن» ابهامات زیادی دارد.

به گزارش فوتبالی، فرشید سمیعی مدیر عامل باشگاه استقلال صبح روز جمعه در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که مذاکره و توافق با «پل لو گن» سرمربی 60 ساله فرانسوی به هم خورده است و این مربی برای هدایت استقلال به تهران نخواهد آمد..

مدیر عامل باشگاه استقلال در این گفت‌وگو درباره دلیل منتفی شدن این همکاری گفت رخدادهای اخیر منطقه و تصمیمات اخیر AFC مبنی بر انتقال بازی‌های ملی و باشگاهی ایران به کشور ثالث، از جمله دلایل اصلی لغو حضور لو گن بوده است. ظاهرا سرمربی فرانسوی پس از مشاوره با وزارت امور خارجه فرانسه، از سفر به ایران انصراف داده است!

سمیعی در همین گفت‌وگو ادعای عجیبی را مطرح کرد: «ما پیشنهاد رسمی خود را به او ارائه دادیم. ایشان نیز این پیشنهاد را به ‌صورت کتبی تأیید و امضا کردند و قرار شد برای او ویزا تهیه کنیم. ویزا هم صادر شد و همه کارها انجام شد. اما در همان روزها که بازی‌های تیم ملی ایران و باشگاه استقلال به دلیل برخی مشکلات امنیتی و با بیانیه AFC به کشور ثالث منتقل شد، او نگران شد. ظاهراً به وزارت امور خارجه فرانسه مراجعه کرد و به او گفتند که به اتباع فرانسوی توصیه کرده‌اند ایران را ترک کنند. او ناراحت شد و به ما گفت که واقعیت‌ها را به او نگفته‌ایم و اوضاع خراب شد.»

از حرف‌های سمیعی این طور برمی‌آمد که باشگاه استقلال همه وظایفش را در این باره به درستی انجام داده است و مسائلی حاشیه‌ای و خارج از باشگاه که کنترل‌شان خارج از اراده باشگاه بود باعث توقف و شکست مذاکرات شده است.

اما فوتبالی چند ساعت قبل از گفت‌وگوی سمیعی با برنامه ورزش و مردم، جزییاتی از شکست این مذاکرات را افشا کرده بود. دو طرف به دلیل اختلافات عمیق بر سر چند بند قرارداد از جمله مبلغ قرارداد و میزان ئ شده توسط لو گن به توافق نزدیک هم نشده بودند.

اما حالا ابهامات بیشتری درباره ادعاهای سمیعی به وجود آمده است. اولین مورد درباره ویزای لو گن است. سمیعی مدعی شده که ویزای او صادر شده بود اما این واقعیت ندارد. مذاکره با لوگن اواخر هفته گذشته شروع شد و درخواست ویزا برای او باید در جلسه شورای برون مرزی بررسی می‌شد. جلسه‌ای که دوشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود. خیلی بعید است که دوشنبه هفته گذشته این موضوع بررسی شده باشد. در واقع درخواست ویزا برای لو گن باید دوشنبه این هفته یعنی بررسی و در صورت تایید صادر می‌شد!

درباره ناراحتی لو گن از این که مدیران باشگاه استقلال واقعیت را درباره اوضاع منطقه به او نگفته‌اند هم سوال زیاد است. یعنی خود لو گن قبل از این که با سفارت فرانسه تماس بگیرد از وضعیت منطقه خبر نداشت؟ اگر هیچ خبری نداشت چرا اصولا با سفارت فرانسه تماس گرفت؟ مدت‌هاست که وضعیت منطقه تیتر اول همه رسانه‌های دنیاست و کمتر کسی وجود دارد که از این وضعیت بی‌خبر باشد. 

مساله بعدی ماجرای ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به همسر این سرمربی است. البته که این رفتارها در ایران و بین طرفداران تیم‌های مختلف در ایران مسبوق به سابقه است اما مساله نحوه دستیابی به اکانت ایمیل همسر لو گن است که برای افراد عادی تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

شاید اگر سمیعی می‌گفت مثلا برخی افراد به صفحه اینستاگرام، توییتر یا حتی فیس بوک همسر لو گن دسترسی پیدا کرده‌اند و برایش پیام‌های تهدیدآمیز فرستاده‌اند قابل باور بود. اما چطور ممکن است افراد معمولی در ایران به آدرس ایمیل همسر لو گن و نه خود او! دسترسی پیدا کنند؟

این فقط چند نمونه از ابهاماتی است که در صحبت‌های اخیر سمیعی وجود داشت. ابهامات دیگری هم وجود دارد که به مرور مطرح خواهد شد. اما به نظر می‌رسد مدیر عامل باشگاه استقلال سعی کرده از وضعیت منطقه به عنوان دستاویزی برای توجیه ناکامی در توافق با لو گن استفاده کند.

1359