استقلال و نیمکتی که ثبات ندارد؛ 8 فصل و 8 سرمربی!

استقلال و نیمکتی که ثبات ندارد؛ 8 فصل و 8 سرمربی!

پایگاه خبری فوتبالی- سهراب بختیاری زاده با نشستن بر نیمکت سرمربی‌گری استقلال در بازی مقابل هوادار تبدیل به هشتمین سرمربی این تیم در 8 فصل اخیر شده است. 

به گزارش فوتبالی، اوضاع پر التهاب و پرتنش نیمکت آبی پوشان پایتخت طی چند ماه اخیر، سوژه یک رسانه‌های مختلف ورزشی در ایران بوده است. نیمکتی که در نهایت پس از استعفای دوباره جواد نکونام و موافقت مدیران، به طور موقت و تا انتخاب سرمربی خارجی به سهراب بختیاری زاده سپرده شد تا مدیران وقت کافی برای انتخاب یک سرمربی خارجی مطلوب برای این تیم را داشته باشند.

نیمکت استقلال در طول 8 فصل اخیر شاید متزلزل‌ترین ایام خود را در طول تاریخ پشت سر گذاشته باشد. آبی پوشان در این بازه زمانی 8 چهره مختلف را بر روی نیمکت تیمشان دیده‌اند اما اگر بخواهیم در واقع این عدد را بر اساس تعداد رفت و آمدها بسنجیم آن‌ها 11 بار در این ایام سرمربی عوض کرده‌اند! 

وینفرد شفر، آندره آ استراماچونی، محمود فکری، فرهاد مجیدی، ریکاردو ساپینتو، مجید نامجو مطلق، جواد نکونام و سهراب بختیاری زاده این 8 چهره مختلف هستند که خود فرهاد مجیدی در این 8 سال، 3 بار و در طول زمان‌های مختلف، بر روی نیمکت استقلال نشسته است. این تعویض مربی‌ها اما علاوه بر ایجاد عدم ثبات در هدایت استقلال، توفیق چندانی هم برای آن‌ها به دنبال نداشته است و آبی پوشان در این بازه زمانی فقط یک بار قهرمان لیگ برتر و یک بار قهرمان جام حذفی شده‌اند. در صورتی که رقیب همشهری در همین دوره، دو بار قهرمانی جام حذفی و 6 بار قهرمان لیگ برتر شده است.

7899