گزارش ویژه/ بیرانوند به کدام مدیر پرسپولیس شیرینی داده است؟

گزارش ویژه/ بیرانوند به کدام مدیر پرسپولیس شیرینی داده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا بیرانوند با طرح ادعای «شیرینی» دادن به یکی از مدیران پرسپولیس جنجال کم‌سابقه‌ای را در فوتبال ایران ساخت.

به گزارش فوتبالی، کمی از ظهر روز شنبه 14 مهر 1403 گذشته بود که انتظار چند ماهه برای صدور رای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ یکطرفه صادر شد.

طبق رایی که صادر شد علیرضا بیرانوند به 4 ماه محرومیت از مسابقات محکوم شد. البته محکومیت تعلیقی. او باید 20 میلیارد تومان هم به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند. این رای باعث نارضایتی شدید پرسپولیسی‌ها شد. چرا که آنها انتظار داشتند بیرانوند به صورت قطعی محروم شود نه تعلیقی. با توجه به جمیع جهات انتظار می‌رفت بیرانوند از رای صادره راضی باشد. اما این طور نبود. ظاهرا جریمه مالی به شدت او را عصبانی کرده بود.

بیرانوند فردای آن روز و پس از شکست تراکتور مقابل فولاد در تبریز مقابل خبرنگاران قرار گرفت و بعد از صحبت درباره بازی با فولاد با پرسش خبرنگاران درباره رای پرونده شکایت پرسپولیس مواجه شد.

بیرانوند در این باره خیلی صحبت نکرد اما همان جملات کوتاهی که بر زبان آورد باعث شد یک زلزله بزرگ در فوتبال ایران شکل بگیرد. او گفت: «من فقط می‌خواهم بگویم 20 میلیارد را که نمی‌دهم، 5 میلیارد تومانی را هم که هیات مدیره‌شان از من بابت شیرینی الحاقیه‌ای که به من دادند، گرفتند، پس‌ می‌گیرم.» بیرانوند در ادامه مدیران پرسپولیس را تهدید هم کرد: «زیاد ادامه بدهند ویدیو‌ی‌شان هم بیرون می‌آید!» بیرانوند با همین یک جمله اتهام سنگینی را به مدیران باشگاه پرسپولیس وارد کرد.

خودزنی به سبک بیرانوند

در این ماجرا اتفاقی عجیب و باورنکردنی افتاده است. بیرانوند ظاهرا می‌خواست با گفتن این جملات «برگ برنده» خودش را رو کند و مدیران پرسپولیس را به گوشه رینگ ببرد. او مدیران پرسپولیس را متهم به دریافت شیرینی (بخوانید رشوه) کرد. اما ظاهرا فراموش کرده بود که کسی که شیرینی داده خودش است! به این ترتیب او با گفتن این جملات به شکل عجیبی به یک تخلف بزرگ اعتراف کرده است. تخلفی که   طبق قانون می‌تواند باعث محرومیت یکساله او شود.

اصرار باشگاه پرسپولیس؛ فیلم شیرینی دادن را منشتر کن آقای بیرانوند!

دوشنبه شب گذشته هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس و مصطفی سلیمانی وکیل و نماینده بیرانوند به صورت همزمان روی خط تلفنی برنامه فوتبال برتر آمدند و درباره رای و مصاحبه جنجالی بیرانوند صحبت کردند. هدایتی در این باره گفت: «قانون می‌گوید پرداخت پول به مدیران و مسئولان برای دریافت یک امتیاز، ارتکاب جرم است. من دیشب هم گفتم همین فردا صبح آن فیلم را منتشر کنید اما انجام ندادند. هنوزم فرصت است و می‌توانید تا ۱۰ سال دیگر این فیلم را منتشر کنید. بیرانوند با این مصاحبه اقرار به ارتکاب جرم کرده است. کل طلب آقای بیرانوند که ما 26 خرداد به حساب او واریز کردیم 6 میلیارد بوده. این 6 میلیارد چه بوده که آقای بیرانوند به خاطرش 5 میلیارد شیرینی بدهد؟ می‌دانید که شیرینی یعنی پرداخت پول به مسئولان برای گرفتن امتیاز. ایشان کلا 6 میلیارد طلبکار بوده، برای آن آمده 5 میلیارد داده؟»

عقب نشینیِ نماینده بیرانوند: موکل من تحت فشار یک صحبتی کرده است!

بعد از صحبت‌های هدایتی مصطفی سلیمانی در پاسخ گفت: « آقای هدایتی منظور شما چیست از این صحبت‌ها؟ ایشان از سر فشار یا هر چیزی صحبتی کرده و باید پاسخگو باشد. شما از کجا می‌دانید که او از چه کسی مشورت گرفته است؟ شما طوری می‌گویید انگار من مشاوره داده‌ام.»

به نظر می‌رسد سلیمانی با گفتن این که بیرانوند از سر فشار یا هر چیزی صحبتی کرده است قصد داشته جرم بیرانوند را کوچک کند. چون او خودش هم می‌داند که مصاحبه بیرانوند احتمالا برایش گران تمام خواهد شد.

چه کسی ممکن است رشوه گرفته باشد؟

حالا این سوال مطرح است که بیرانوند به کدام مدیر سابق یا فعلی یا مدیران سابق و فعلی پرسپولیس شیرینی داده است. بیرانوند در آن مصاحبه جنجالی از کلمه «هیات مدیره‌شان» استفاده کرده است. مشخص نیست منظور او دقیقا چه بوده. این که این 5 میلیارد تومان را به یکی از اعضای هیات مدیره داده است یا به چند نفر از آنها. نکته مهم این است که هیات مدیره پرسپولیس این اواخر تغییراتی هم داشته است و اگر ادعای بیرانوند درست باشد ممکن است کسانی که حالا در هیات مدیره نیستند این شیرینی را گرفته باشند. شاید هم جزو مدیران میانی باشند اما اثبات این ماجرا راحت نیست و تنها به دست خود بیرانوند اتفاق می‌افتد.

در فضای مجازی برخی از خبرنگاران از یک نفر از اعضای باشگاه پرسپولیس به صورت مخفف نام برده‌اند. اما نکته این است که فرد مورد نظر، عضو هیات مدیره نیست و سمت دیگری در این باشگاه دارد و البته فعلا سندی علیه او رو نشده و تنها گمانه زنی شده است. این شخص که در فضای مجازی از او نام برده‌اند، هرگز عضو هیات مدیره نبوده است. حالا مشخص نیست که آیا بیرانوند اشتباه کرده که از اعضای هیات مدیره به عنوان فرد یا افرادی که شیرینی گرفته‌اند نام برده یا برخی خبرنگاران در فضای مجازی که به کانال‌ها و صفحات خط داده‌اند تا یک مدیر میانی را تخریب کنند؟ کلید این معما فقط در دستان علیرضا بیرانوند است. آیا او واقعا فایل صوتی و تصویری از لحظه شیرینی دارد؟ این ادعا هم ادعای بزرگی است!

گزارش از ناصر نامدار/ پایگاه خبری فوتبالی

1359