حضور اورونوف در تمرین گروهی ازبکستان؛ به ایران می‌رسد یا نه؟

حضور اورونوف در تمرین گروهی ازبکستان؛ به ایران می‌رسد یا نه؟

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره مصدوم پرسپولیس در تمرین امروز تیم ملی ازبکستان شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران بامداد امروز تهران را به مقصد تاشکند ترک کرد. شاگردان امیر قلعه نویی قرار است ساعت 17:30 روز پنج شنبه در ورزشگاه ملی تاشکند مقابل تیم ملی ازبکستان قرار بگیرند. این بازی یکی از بازی‌های روز سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیاست.

یکی از جذابیت‌های این مسابقه حضور جلال‌الدین ماشاریپوف هافبک استقلال و اوستون اورونوف وینگر پرسپولیس در لیست تیم ملی ازبکستان است. هر دو بازیکن جزو ستاره‌های بدون جانشین سرخابی‌ها هستند.

سرچکو کاتانچ سرمربی تیم ملی ازبکستان برای بازی با ایران، این دو بازیکن را به اردوی این تیم دعوت کرده است. اما نکته این است که اورونوف چند روز پیش و درست در حین گرم کردن قبل از بازی پرسپولیس و چادرملو اردکان مصدوم شد و در حالی که در ترکیب اصلی این تیم بود از ترکیب خارج شد. ظاهرا مصدومیت او از ناحیه کشاله پای راست است.

تقریبا همان روز بود که شایعه شد اورونوف به بازی ایران و ازبکستان نمی‌رسد و این خبر خوبی برای تیم ملی ایران و امیر قلعه‌نویی بود.

اورونوف چون به تیم ملی ازبکستان دعوت شده بود به تاشکند رفت تا زیر نظر پزشکان این تیم قرار بگیرد. در ازبکستان اقدامات تشخیصی مثل سونوگرافی و ام‌آر‌آی انجام شده است اما هنوز رسانه‌ها خبر ندارند که او به این بازی می‌رسد یا نه. 

امروز خبرنگاران ایرانی که برای پوشش بازی ایران و ازبکستان به تاشکند رفته‌اند پیگیر وضعیت اورونوف بودند. اورونوف در تمرین دیروز تیم ملی ازبکستان غایب بود اما امروز عصر در کنار سایر هم‌تیمی‌هایش در تمرینات شرکت کرد.

با این وجود مشخص نیست او به بازی ایران برسد یا نه. حضور او در تمرین گروهی به این معنی است که شاید مشکلی برای بازی با ایران نداشته باشد اما خود اورونوف پس از پایان تمرین به خبرنگاران ایرانی گفته است که حضورش در بازی مقابل تیم ملی ایران مشخص نیست.

اما همبازی او و رقیبش در استقلال یعنی ماشاریپوف به خبرنگاران ایرانی گفت: «اورونوف امروز با تیم ملی ازبکستان تمرین کرده و مقابل تیم ملی فوتبال ایران بازی خواهد کرد.»

وضعیت قطعی حضور یا غیبت اورونوف در بازی با ایران احتمالا فردا و در آخرین تمرین قبل از مسابقه مشخص خواهد شد. بعد از آن هم البته تصمیم با کاتانچ است که این ستاره را در ترکیب تیمش قرار بدهد یا نه.

1359