اسطوره فوتبال هلند در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت

اسطوره فوتبال هلند در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت

پایگاه خبری فوتبالی- یوهان نیسکنز، اسطوره فوتبال هلند در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش فوتبالی، یوهان نیسکنز، یکی از ستاره‌های برجسته فوتبال هلند در دهه هفتاد میلادی بود. او در کنار یوهان کرویف عصر طلایی فوتبال هلند را ساخت و در سه تیم بارسلونا، آژاکس و تیم ملی هلند با کرویف هم‌بازی بود. این اسطوره امروز و در سن 73 سالگی چشم بر جهان فرو بست تا فوتبال هلند یک بار دیگر عزادار شود.

یوهان نیسکنز عضوی از تیم طلایی آژاکس آمستردام بود که توانست سه سال پیاپی عنوان قهرمانی اروپا را به دست بیاورد. نیسکنز در 124 بازی برای آژاکس به میدان رفت و در این مدت 33 گل به ثمر رساند. او در حالی این آمار را به ثبت رساند که در پست هافبک بازی می‌کرد. سپس او از آژاکس راهی بارسلونا شد و به دو هم‌وطن خود، یعنی راینوس میشل و یوهان کرویف پیوست. نیسکنز 140 بازی هم برای بارسلونا انجام داد و 35 بار موفق به گلزنی برای کاتالان‌ها شد.

نیسکنز دو نایب قهرمانی در جام جهانی هم دارد. در جام جهانی 1974 و در کنار کرویف و دیگر ستاره‌های فوتبال هلند به دیدار فینال رسید اما در این مرحله مقابل آلمان پرستاره آن سال‌ها مغلوب شد. او در جام جهانی 1978 که کرویف غایب بود، رهبر هلند بود و دوباره تیمش را به فینال رساند، اما این بار آرژانتین و ماریو کمپس مانع از قهرمانی آن‌ها شدند.

1428