وارث پرتغالی فیرمینو در لیورپول، دوباره اوج می‌گیرد

وارث پرتغالی فیرمینو در لیورپول، دوباره اوج می‌گیرد

 پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم ۲۷ ساله پرتغالی لیورپول که از او به عنوان وارث روبرتو فیرمینو یاد می‌شد، دوباره در حال اوج‌گیری است.

به گزارش فوتبالی، دیوگو ژوتا در هفته‌های ابتدایی فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲، در فرم فوق‌العاده‌ای بود و قبل از کریسمس، تعداد گل‌های خود را دو رقمی کرد. او عادت داشت گل‌های حیاتی به ثمر برساند و بازی‌های تاثیرگذاری برای تیم یورگن کلوپ، سرمربی وقت لیورپول انجام داد. این دومین فصل او به عنوان بازیکن لیورپول بود.

وی سال ۲۰۲۰ به لیورپول پیوست که فصل اول نمایش خوبی داشت و فصل دوم هم عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت. او ۲۱ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند اما فصل برایش خوب تمام نشد.

لوئیز دیاز در ژانویه وارد لیورپول شد و تاثیری فوری در تیم گذاشت. سپس دیوگو ژوتا در ماه فوریه دچار مصدومیت شد و کلوپ در حالی که در تعقیب چهار جام بودند، در خط حمله خود با خستگی مهاجمان مواجه شد.

جردن هندرسون بیش از ۵۵ بازی انجام داد اما دیوگو ژوتا پس از مصدومیت، با روزهای اوجش فاصله داشت و هیچ یک از سه فینال جام را از ابتدا در ترکیب حضور نداشت.

دو فصل بعدی او نیز به دلیل مصدومیت‌ها، درخشان نبود و یورگن کلوپ، داروین نونز و کودی گاکپو را برای تکامل خط حمله لیورپول به خدمت گرفت.

حالا در لیورپول تحت هدایت آرنه اسلات، گویی ژوتا به دوران اوج ۳ سال قبلش بازگشته است. او دوباره در خط حمله کاملا آماده نشان می‌دهد و با چهارمین گل خود در این فصل مقابل کریستال پالاس، هواداران را به خط آتش سرخ‌پوشان بندر لیورپول امیدوارتر کرده است.

هفته قبل در دیدار مقابل ولورهمپتون، او در هر دو گل تیمش نقش داشت. سبک بازی او به تیم اسلات می‌خورد؛ فوتبال سرعتی‌، باثبات‌ و همراه با ضربات هوشمندانه‌تر از تیم‌ کلوپ.

داروین نونز سریع‌تر، با قدرت فیزیکی بیشتر و استارت‌های انفجاری بهتر هست اما دیوگو ژوتا، باثبات‌تر و منظم‌تر است. ژوتا در حفظ توپ نیز مطمئن است و همکاری خوبی با هم‌تیمی‌هایش در زمین دارد. او با تحرک زیاد، فضاها و زوایای خوبی ایجاد می‌کند. 

این مهاجم پرتغالی می‌تواند به خوبی بچرخد، سانتر ارسال کند و حرکت خود را روی دروازه زمان‌بندی نماید؛ همانطور که در دیدارها مقابل کریستال پالاس و ایپسویچ نشان داد.

این مهاجم ۲۷ ساله، یک تهدید واقعی در هوا و زمین برای حریفان است و تیزبینی تاکتیکی دارد.

 

1033